Πασχαλιάτικος απολογισμός και ευχές.

by - Απριλίου 18, 2014

  Από μικρό μου άρεσαν οι γιορτές. Μου άρεσε που μαζευόμασταν στης γιαγιάς, με τους θείους, τα ξαδέρφια. Μου άρεσε που δεν είχαμε σχολείο και παίζαμε όλη μέρα. Μου άρεσε ακόμα και που πηγαίναμε στην εκκλησία, όχι από θρησκευτική κατάνυξη, αλλά το βλέπαμε και αυτό σαν ένα ραντεβού να ξαναβρεθούμε όλα τα παιδιά μαζί. Να δείξουμε ο ένας τον άλλον την λαμπάδα του, το ποιος έχει το πιο όμορφο τζιριτζάτζουλο κρεμασμένο πάνω της. 


  Εγώ ποτέ δεν λάμβανα λαμπάδα επειδή η νονά μου με είχε γραμμένη γενικώς από τότε που με βάφτισε, αλλά ευτυχώς πάντα την τελευταία στιγμή η νονά του αδερφού μου έκανε το θαύμα της και μου έπαιρνε αυτή (ακόμα και τώρα μου παίρνει,να είναι καλά η γυναίκα). Και έτσι καμάρωνα και γω σαν γύφτικο σκεπάρνι. Βέβαια με πείραζε που δεν είχα ποτέ την εντυπωσιακή λαμπάδα που είχαν οι άλλοι, διότι πάντα μου έπαιρνε κάτι απλό λόγω στενών οικονομικών. Βέβαια αν αναλογιστώ αναδρομικά τα παιδιά με τις εντυπωσιακές λαμπάδες και τα ακριβά ρούχα, το μόνο που τους έχει μείνει τώρα είναι ο εντυπωσιασμός γιατί ποτέ δεν κατάλαβαν την σημασία του κεριού και κάπως έτσι πορεύτηκαν και στη μετέπειτα ζωή τους.

πηγή: http://www.justsweet.gr/
  Καθώς μεγάλωνα και η ξενοιασιά έφευγε χρόνο με το χρόνο, πάλι περίμενα τις γιορτές. Περισσότερο όμως για να ξεκουραστώ. Βέβαια για πολλά χρόνια δούλευα αυτές τις μέρες. Είναι όμως άλλη διάθεση ακόμα και για αυτούς που δουλεύουν. Έχεις κάτι να περιμένεις, μια συνάντηση, ένα τραπέζι με αγαπημένους.

  Συνάμα με τις γιορτές εμφανίζονταν και οι ενοχές. Ποτέ δεν μου άρεσαν οι θρησκευτικές διαδικασίες. Νηστεία, κοινωνία, εξομολόγηση, εκκλησιασμός. Τα πρώτα χρόνια τα έκανα χωρίς να τα νιώθω και κυρίως από φόβο μια θείας δίκης που ενσωματώθηκε την καρδιά μου από μικρό παιδί από τα πρέπει και τα μη που μας φορτώνουν οι μεγάλοι, όχι τόσο η οικογένειά μου, όσο ο περίγυρος. Καταλάβαινα όμως ότι όλο αυτό με σκλαβώνει και ξεφεύγει από τον όρο του εθίμου και είναι κάτι άλλο που εγώ δεν θέλω να ακολουθήσω.

  Μεγαλώνοντας ένοιωθα ότι είναι υποκρισία να τα κάνω όλα αυτά. Δεν έχουν κανένα νόημα για μένα εφόσον διαφωνώ επί της αρχής με την χριστιανική θρησκεία, με όλες τις διαδικασίες και κανόνες που την διέπουν. Και έτσι σιγά σιγά απέβαλα όλες τις ενοχές που μου δημιουργούσαν και τα σταμάτησα. Δεν κρίνω και δεν κατηγορώ όμως όποιον τα κάνει. Όποιος το νιώθει ας το διατηρεί. Ο καθένας είναι ελεύθερος να διαχειρίζεται όπως θέλει τον εαυτό του.

  Όπως και να έχει όμως οι χριστιανικές γιορτές είναι ένα μέρος τις ζωής μας, ακόμα και για αυτούς που δεν πιστεύουν. Είναι ευκαιρία ανασύνταξης, ευκαιρίας σκέψης, ευκαιρία να βρεθούμε πάλι με τους ανθρώπους που είναι μακρυά μας, να χαλαρώσουμε και να ξεφύγουμε λίγο απ΄την καθημερινότητα. Εγώ φέτος δυστυχώς δεν θα έχω κανέναν δικό μου κοντά μου. Δεν θα είμαι όμως μόνη και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Επίσης μετά από χρόνια δεν θα δουλεύω ανήμερα του Πάσχα και έτσι θα έχω την ευχαίρια να απολαύσω την γιορτή.


  Εύχομαι σε όλους σας να περάσετε όμορφα τις γιορτές, να ξεκουραστείτε, να χαλαρώσετε, καλό κουράγιο σε αυτούς που δουλεύουν και καλή αντάμωση σε όλους όσους περιμένουν κάποιον από μακρυά.
Καλό Πάσχα!


**************
Μη ξεχνάτε να ψηφίζετε τις αγαπημένες σας φωτογραφίες στο Διαγωνισμό Φωτογραφίζειν.
Πληροφορίες ΕΔΩ.
Μπορείτε να ψηφίζετε έως και την Πέμπτη 24/4 στις 12 το βράδυ.
Κόντρα στους νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας.

You May Also Like

46 ματιές

  1. Καλημέρα Μαρία μου!! Να σαι καλά κοπέλα μου και να περάσεις όπως επιθυμείς τις γιορτινές μέρες!!
    Καλή Ανάσταση να χεις με υγεία κι αγάπη!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου καλά να περάσεις σήμερα. Να έχεις υγεία και ευτυχία.
      Χρόνια πολλά.

      Διαγραφή
  2. Σε καταλαβαινω πληρως.. Αν και Χριστιανη δεν ειμαι καθολου κοντα ουτε στον Χριστο ουτε στην Εκκλησια. Αν πηγαινω 3-4 φορες τον χρονο. Καποτε δεν ηταν ετσι ομως.. Τα νεανικα μου χρονια ηταν ακριβως οπως τα περιεγραψες στην αρχη του κειμενου σου. Πάντα ομως αυτες τις γιορτινες μερες (οπως και τα Χριστουγεννα) με πιανει μια διαφορετικη διαθεση.. Μια γλυκια λησμονια να το πω.
    Σου ευχομαι να εχεις ενα ομορφο Πασχα με οποιο τροπο εσυ θελεις..
    Καλη Ανασταση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά φίλη μου.
      Υγεία και χαρά για σένα και την οικογένεια σου.

      Διαγραφή
  3. Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία...κι όπως νιώθεις...Εξάλλου, ο τρόπος που ακουμπάει η ψυχή μας στα Θεία, είναι εντελώς υποκειμενικός...
    Να΄σαι καλά...
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ σωστό αυτό που είπε η Αννιώ παραπάνω.
    Καλή Ανάσταση & Καλό Πάσχα σου εύχομαι. Να περάσεις καλά. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως και να έχει εγώ εύχομαι να περάσεις όμορφα αυτές τις μέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου να ξεκουραστείς και να περάσεις όμορφα μάτια μου με όσους αγαπάς!
    Ο συμβολισμός είναι που μετράει για μένα και είναι τεράστιος: Καλή Ανάσταση λοιπόν!
    Φιλιά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά και καλά με υγεία και ευτυχία για σένα και την οικογένεια σου.
      Καλό Πάσχα.

      Διαγραφή
  7. Μαρία μου να περάσεις όμορφα τώρα που δεν εργάζεσαι .
    Οι μέρες του Πάσχα είναι μια ευκαιρία για σκέψη και μετράει πολύ για μένα !!
    Καλή Ανάσταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου να περάσεις όμορφα αυτή την μέρα.
      Χρόνια πολλά και καλά.

      Διαγραφή
  8. Τώρα αν σου πω πως όχι μόνο λαμπάδα δεν έπαιρνα από τον νονό μου, αλλά ένα "ευχετήριο τηλεγράφημα" θα σου απαλύνω κάπως, το παιδικό σου (λαμπαδιάτικο) τραύμα;;
    Δεν θα διαφωνήσω σε τίποτε μαζί σου, να συμπληρώσω θα ήθελα μόνο, πως πιο όμορφη γιορτή είναι η Λαμπρή όπου στο Έαρ αναγεννάτε όλη η φύση...
    Και επιτέλους κάποια στιγμή ας πάψουμε να αποκαλούμε την Λαμπρή, Πάσχα Ελλήνων O όρος Πάσχα προέρχεται από το αραμαϊκό πασ'ά και το εβραϊκό πέσαχ. http://www.chabad.gr/templates/articlecco_cdo/aid/76252 .
    Σου εύχομαι λοιπόν να έχεις μία ξένοιαστη Λαμπρή και μια εαρινή ανάταση ψυχής!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ φίλη μου για το όμορφο σχόλιο.
      Χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία.

      Διαγραφή
  9. ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΤΙΦΜΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλό Πάσχα Μαράκι και από εδώ.
    Να' σαι καλά με τους δικούς σου ανθρώπους.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαράκι σου εύχομαι καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλή Ανάσταση με υγεία και αγάπη, Μαρία μου!
    Να περάσεις όμορφα με τους οικείους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με συγκίνησες με τα βιώματα και τις αναμνήσεις σου, αλλά και την ειλικρίνεια σου. Επί της ουσίας συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Γιατί τις χειρότερες αμαρτίες τις κάνουν κάτι θεούσες που σταυροπροσκυνάνε ολημερίς στις εικόνες και στα λιβάνια. Για μένα, η κατάνυξη είναι να μεταλάβεις στον πόνο του συνανθρώπου που σηκώνει τον σταυρό του μαρτυρίου του, να πλύνεις τις πληγές του και να του δώσεις το χέρι να μη χαθεί στην άβυσσο.
    Σου εύχομαι ολόψυχα Καλή Ανάσταση, με ό,τι σημαίνει αυτό για σένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλή επ-ανάσταση
    Στις ψυχές και στο νου των ανθρώπων

    ✿⊱°•

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια ευχή για όλους. Μακάρι να πραγματοποιηθεί.
      Καλή επ-ανάσταση λοιπόν.

      Διαγραφή
  15. Καλή Αυριανή και χρόνια πολλά, με κάθε μορφής αγώνα κι αντίσταση.. Καλό ξημέρωμα κι ευχές σε όλους τους φίλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλενάδα καλά να περάσεις σήμερα. Εύχομαι υγεία και χαρά για σένα και την οικογένειά σου.

      Διαγραφή
  16. Χρόνια Πολλά και καλά και από εδώ! Να περνάς πάντα όμορφες γιορτές όπως οι παιδικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Δεν κρίνω και δεν κατηγορώ όμως όποιον τα κάνει".Αυτή η πρόταση τα λέει όλα.Κι από τότε που γεννιόμαστε, είμαστε οι περισσότεροι ότι δηλώσουμε παρά ότι νιώθουμε.
    Όπως πάντως και να δηλώνουμε ή νιώθουμε εύχομαι Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά για σένα Μαρία μου με την οικογένειά σου, αλλά και για όλον τον κόσμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το καλύτερο πάντως είναι να δηλώνεις ότι νιώθεις και το αντίστροφο.
      Χρόνια πολλά φίλε μου.

      Διαγραφή
  18. Και γω πιστεύω με το δικό μου τρόπο!
    Αληθώς ο Κυριος :)

    mononai.blogspot.gr
    fetoula.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Χριστός Ανέστη Μαράκι μου και Χρόνια Πολλά !
    Λοιπόν άκου... ούτε νονά είχα , ούτε αδελφό, ούτε λαμπάδες...
    το απλό λευκό κεράκι θυμάμαι που αγοράζαμε από τον πλανόδιο πωλητή κοντά στον
    ναό που πηγαίναμε για την Ανάσταση... ένοιωθα όμως όμορφα γιατί η μητέρα μου
    έλεγε πως κι αυτός έπρεπε να βγάλει ένα μεροκάματο εκείνη την Άγια Νύχτα της Ανάστασης
    κι εμείς με την αγορά μας τον βοηθούσαμε σε αυτό :-)

    Φιλιά πολλά και του χρόνου να είσαι καλά :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαρία μου χρόνια πολλά.
    Ελπίζω να ξεκουράστηκες αυτές τις ημέρες και να πέρασες όμορφα.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

ΔΙΑΒΑΣΑΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ