Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

''Η γυνή να φοβήται τον άνδρα'' έγχρωμη!


Η ταινία ''Η γυνή να φοβήται τον άνδρα'' είναι η αγαπημένη μου. Δυο - τρεις φορές το μήνα θα την δω σίγουρα. Θεωρώ πως είναι ίσως η καλύτερη ελληνική ταινία από όλες τις απόψεις. Πρωτότυπη και τολμηρή για την εποχή πλοκή, πολύ καλό σενάριο, υπέροχη διανομή ρόλων και φυσικά άψογη ερμηνεία. 
Δεν σας κρύβω όμως πως πολλές φορές είχα σκεφτεί πως θα ήταν άραγε το πραγματικό περιβάλλον που γυρίστηκε η ταινία. Τα Αναφιώτικά της Πλάκας, που αποτέλεσαν τα φυσικά σκηνικά της ταινίας, όπως και γενικά η εποχή της δεκαετίας του 60, είναι κατεξοχήν πολύχρωμα στην όψη. Με την έλλειψη της τεχνολογίας όμως όλα αυτά δεν μπόρεσαν να αποδοθούν. Και έτσι όλοι έχουμε στο μυαλό μας ότι η εποχή, όπως και η περιοχή ήταν πράγματι ασπρόμαυρη. 
Και έρχεται λοιπόν ο Σπέντζος να μας αλλάξει αυτή την άποψη και να μας δώσει την πραγματική εικόνα της εποχής. Επεξεργάστηκε το αριστούργημα του Γιώργου Τζαβέλα και μας το προσφέρει έγχρωμο. Έτσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε τα Αναφιώτικα όπως πραγματικά ήταν, τα ρούχα των πρωταγωνιστών με τα αληθινά τους χρώματα, τα πρόσωπά τους με την φυσική τους όψη και τα σκηνικά έτσι ακριβώς όπως τα ταίριαξε ο σκηνογράφος.
Δεν αντιλέγω πως η ασπρόμαυρη εικόνα δίνει μια γοητεία και μια ατμοσφαιρικότητα. Είμαι υποστηριχτής της ασπρόμαυρης φωτογραφίας και μου αρέσει πολύ να παρακολουθώ ασπρόμαυρες ταινίες. Βέβαια τότε το ασπρόμαυρο φιλμ δεν επιλέχθηκε από άποψη, αλλά κατ΄ ανάγκη. 
Παρόλα αυτά είναι για μένα μια υπέροχη προσπάθεια που θα στηρίξω. Πιστεύω πως είναι πολύ ωραίο που υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται και εξελίσσουν την καλλιτεχνική μας κληρονομιά. Έτσι οι νεότεροι, που δεν έχουν συνηθίσει τις ασπρόμαυρες προβολές, θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά σε αυτόν τον θησαυρό, αλλά και οι παλαιότεροι θα δουν πως είναι πραγματικά αυτό που αγάπησαν ασπρόμαυρο.
Ξανά λοιπόν στους κινηματογράφους μετά από 50 χρόνια! 
Και μόνο αυτό το γεγονός αξίζει το χειροκρότημα!



8 σχόλια:

  1. Πού την ξετρύπωσες, βρε θηρίο; Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει, μπράβο σε όσους εργάστηκαν επάνω σε αυτό.
    Βλέπεις, κι εγώ, όπως και τόσοι άλλοι, πάντα αναρωτιόμουν πώς θα ήταν αυτή η ταινία με χρώμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν το πιστεύω!!Πραγματικά κοιτούσα το τρέιλερ και πίστευα στα μάτια μου. Σ'ευχαριστ Μαρία για την πληροφορία. Μ'αρέσουν οι ασπρόμαυρες ταινίες αλλά η έγχρωμη έχει άλλη χάρη. Και μάλιστα αυτή η ταινία...
    Να σαι καλά
    Καλησπέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αχ ναι κι εγώ πόσες φορές δεν την έχω δει!!! Το διάβασα χθες σε διάφορα σάιτ κι ανυπομονώ να την δω κι έγχρωμη την Ελενίτσα με τον Αντωνάκη της!!
    Φιλάκια Μαρία μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έμεινα με το στόμα ανοιχτό!!! Τί όμορφη δουλειά έχει γίνει?!
    Υπέροχη, πραγματικά! Ανυπομονώ να τη δω ολόκληρη!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και εγώ με το στόμα ανοιχτό σαν την Γιάννα έμεινα!
    Μου άρεσε πάρα μα πάρα πολύ!
    Λες να δούμε και τον Μπακαλόγατο έγχρωμο;
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είχα διαβάσει νωρίτερα αρνητικά σχόλια στο FB. Τώρα όμως που μας έδειξες το τρέϊλερ, ενθουσιάστηκα!!! Πολύ θα χαρώ να το δώ έγχρωμο...κι ελπίζω να καταφέρω και τον άντρα μου να πάμε παρέα στο σινεμά!!!
    Καλό ξημέρωμα, Μαρία μου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. λες και βλέπεις μια άλλη ταινία κι όχι τη γνωστη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στην αρχή ειναι αληθεια πως καπως μου ήρθε να την δώ εχρωμη την ταινια.. η ασπρομαυρη είναι πως να πω πιο της εποχης της...κατι σαν τα σπανια διαμαντια φίλη μου με το χρωμα χανει λιγο απο τον μύθο της νομιζω... αλλα θα συμφωνησω οτι οντως έχουν κανει πολύ καλή δουλεια .. και εν τελει αφου υπαρχουν και οι δυο εκδοχες ο καθενας θα βλέπει αυτη που του αρεσει .. οποτε κανενα πρόβλημα... Μαρία μου φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα