Παρασκευή, 17 Απριλίου 2015

Αγαπώ τα ποιήματα... (Η συμμετοχή μου στο Συμπόσιο Ποίησης)


Μου αρέσουν τα ποιήματα του δρόμου,
αυτά που φυτρώνουν πλάι στην πέτρα,
μαζί με αγριόχορτα και μαργαρίτες.
Αυτά που δεν γράφονται σε ιλουστρασιόν χαρτιά,
δεν ανήκουν σε βιβλία με σκληρά, σοβαρά εξώφυλλα.
Που δεν υπογράφονται, δεν προστατεύονται, δεν φυλακίζονται.
Εκείνα που δεν διορθώνονται, δεν φοράν κυριακάτικα ρούχα,
δεν έχουν ταμπέλες, κανόνες και όρους.

Μου αρέσουν τα ποιήματα που είναι τόσο ιδιόκτητα που ανήκουν σε όλους,
που τα βρίσκεις πάντα μπροστά σου, μέσα σου, μέσα στους άλλους.
Αυτά που γράφονται με πόνο σε τοίχους βρόμικους,
σε χάρτινα τραπεζομάντιλα και πακέτα από τσιγάρα.
Που τα διαβάζουν λίγοι, ίσως και κανένας.

Μου αρέσουν εκείνα τα μικρά αριστουργήματα που σκάνε σαν τα πρώτα μπουμπούκια της Άνοιξης,
ανάμεσα στα εναπομείναντα ξερόχορτα του χειμώνα,
εαρινά, χαμογελαστά και γιορτινά.
Ή αυτά που άλλοτε πέφτουν σαν βροχή και πνίγουν τα λουλούδια,
λασπώνουν τα πεζοδρόμια,
υπόγεια, υποχθόνια, στοιχειωμένα και σκοτεινά.

Αγαπώ τα ποιήματα που γράφονται έτσι, χωρίς σκοπό,
γράφονται επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς,
δίχως δεύτερη σκέψη, χωρίς να ζητάνε τίποτα.
Εκείνα που σε βρίσκουν στην στροφή του δρόμου
και μέχρι να νιώσεις την παρουσία τους χάνονται στην λήθη της νύχτας.


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο Συμπόσιο Ποίησης στης Αριστέας. Ευχαριστώ πολύ όλους όσους με διάβασαν και επέλεξαν το ποίημά μου. Βγήκα δεύτερη και αυτό με χαροποίησε ιδιαιτέρως.
Να επισημάνω επίσης ότι (αντιγράφω από το σχόλιό μου στην ανάρτηση της Αριστέας) απαντώντας στο σχόλιο της Πέτρας, ότι δλδ το ποίημά μου μοιάζει με κάποιου άλλου ποιητή, ότι ναι όντως μοιάζει, αλλά ήταν πραγματικά σύμπτωση. Δεν γνώριζα το συγκεκριμένο κείμενο, και να το είχα διαβάσει παλιά δεν το θυμόμουν καθόλου. Όσοι με ξέρετε τόσα χρόνια, πάντα όταν με επηρεάζει κάτι και εμπνέομαι από αυτό, το αναφέρω ως πηγή έμπνευσής. Βέβαια η Πέτρα δεν το επισήμανε κακεντρεχώς και είμαι σίγουρη ότι το ίδιο πιστεύει για μένα.
Το ποίημα αυτό το εμπνεύστηκα από το προηγούμενο Συμπόσιο. Σκεφτόμουν πόσα ποιήματα, πόσα διαμάντια χάνονται έτσι απλά στην δίνη και την ανωνυμία του διαδικτύου και δεν έχουν την ευκαιρία να εκδοθούν και να γίνουν γνωστά. 
Κάποιες φορές είναι κρίμα για την φιλοσοφία, την έμπνευση και την ποίηση την δική μας να ''...σε βρίσκουν στην στροφή του δρόμου και μέχρι να νιώσεις την παρουσία τους να χάνονται στην λήθη της νύχτας''.
 
*****************

Μην ξεχνάτε να στέλνετε τις φωτογραφίες σας για τον διαγωνισμό φωτογραφίας Φωτογραφίζειν έως την Κυριακή 19/4 στις 12 το βράδυ με θέμα ''Ασπρόμαυρο...''
Πληροφορίες ΕΔΩ.

17 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια! Δικαίως πήγε τόσο καλά, το ξεχώρισα αμέσως και του έδωσα 2 βαθμούς! Το θεώρησα έξυπνο, πρωτότυπο και με νόημα!
    Καλό σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι εγώ παρ'όλο που το είχα σχολιάσει τότε στης Πέτρας (και το είχα λατρέψει το πόνημα του Χουλιαρά) δεν το θυμόμουν!
    Αγαπώ κι εγώ αυτά τα ποιήματα ακριβώς και μου άρεσε από την πρώτη στιγμή που το διάβασα!
    Χαίρομαι με τη χαρά σου Μαρία μου!
    Φιλάκια πολλά και σε ευχαριστώ πολύ που είσαι πάντα παρούσα και στηρίζεις το Συμπόσιο ( και τα λοιπά δρώμενα. Το νου σου ...σκάει μύτη καινούργιο! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρία μου συγχαρητήρια
    Δικαίως ξεχώρισε γιατί ξετύλιγε αλήθειες!!

    φιλάκι και πάντα τέτοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κι αυτά είναι που αξίζουν, με την έννοια ότι εκπληρώνουν το μοναδικό σκοπό τους: να δημιουργήσουμε και να εκφραστούμε!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αααα τι σύμπτωση και ήσουν το 3άρι μου!!!! Μπράβο Μαράκι! Την επόμενη φορά πρωτιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα συγχαρητηρια μου ..για την δευτερη θεση...Μαρία μου και μενα μου αρεσε εξαιρετικα το ποιημα σου ... το συμποσιο καθε φορα μας δινει την ευκαιρια να διαβαζουμε πολύ ομορφα ποιήματα... καλη συνεχεια .. να έχεις ενα ομορφο Σαββατοκυριακο... φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Ωδη στο Ποιημα" θα του εβαζα ως τιτλο
    Συγχαρητηρια υπεροχο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τέλειο!!! Και εγώ έχω κάνει την σκέψη πως μικρά αριστουργήματα (ποιήματα ή πεζά) χάνονται στον ωκεανό του διαδικτύου.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με κέρδισε από την πρώτη ανάγνωση το ποίημά σου Μαρία και στάθηκα πολύ στους στίχους σου "Αγαπώ τα ποιήματα που γράφονται έτσι, χωρίς σκοπό,

    γράφονται επειδή δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς,

    δίχως δεύτερη σκέψη, χωρίς να ζητάνε τίποτα." γιατί...... με αντιπροσωπεύουν απόλυτα!!! Συγχαρητήρια και καλό ΣΚ σου εύχομαι !!! Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μου άρεσεπολύ και το ξεχώρισα και ούτε μου θύμισε κάτι άλλο , μπράβο σου Μαρία !!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαρία μου κι εμένα μου άρεσε πάρα πολύ το ποίημα σου και σχολίασα "γιατί" και γι' αυτό και το ψήφισα!
    Να είσαι καλά και να γράφεις όσο περισσότερο μπορείς και νιώθεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημέρα Μαρία! Το λάτρεψα το ποίημά σου για τη δομή, το νόημα και το συναίσθημά του, γιαυτό και το βαθμολόγησα κι επειδή σκέφτηκα ότι κάθε ερασιτέχνης έτσι αγαπάει τα ποιήματα. Για να σου πως την αλήθεια, εμένα μου θύμισε το κείμενο του Χουλιάρα που είχε αναρτήσει παλιότερα η Πέτρα, όμως καθόλου δε με χάλασε αυτό. Συμβαίνει πολλές φορές κάποια έργα τέχνης να έχουν την ίδια θεματολογία και αισθητική.
    Μπράβο σου λοιπόν και συνέχισε να γράφεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπερα Μαρια μου. Χρονια πολλα! Χριστος Ανεστη με υγεια και του χρονου. Ευχομαι να περασες πολυ ωραια με τους αγαπημενους σου. Συγχαρητηρια για το ποιημασου μα καιγια την διακριση σου!! Μαζευτηκαν παλι θησαυροι στο συμποσιο της Αριστεας!!
    Πολυ μεστο, το ποιημα στοχευει κεντρο!! Καποιοι στιχοι στην αναγνωση μου εφεραν στο νου το κειμενο του Χουλιαρα αλλα ειλικρινα δεν σημαινει κατι αυτο!! Ποσες φορες δεν μας επηρεαζουν τα αναγνωσματα μας!! Αμετρητες!! Οπως και φυσικα εχουμε σαν ανθρωποι παρομοιες αναζητησεις, παρομοιες αποψεις σχετικα με διαφορα θεματα για τον ερωτα, για την ζωη!! Πλεουμε στα ιδια μηκη κυματος!! Δεν λεμε ποσες φορες, μα καλα αυτος μες στο μυαλο μου ηταν;;
    Καλη συνεχεια να χεις στις δημιουργιες σου Μαρια και γραφε, γραφε!! �� Μπραβο και για το θεμα του φωτογραφιζειν!!! Καλη επιτυχια να χει ο διαγωνισμος!!
    Φιλια πολλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ομολογώ πως ξεκινώντας το διάβασμα, το κείμενο του Χουλιάρα μου ήρθε κατευθείαν στο μυαλό, αλλά κατάφερες να με βυθίσεις στους δικούς σου στίχους κι αυτό μετράει!
    Πολλά συγχαρητήρια Μαρία μου!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χρόνια πολλά, Μαρία μου!
    Έχασα επεισόδια αυτές τις μέρες - τώρα διάβασα το κείμενό σου. Μου άρεσε πάρα πολύ, μπράβο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα