Τετάρτη, 4 Μαρτίου 2015

Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα... (Επιλογικό - Γιάννης Ρίτσος )

Να με θυμόσαστε - είπε. Χιλιάδες χιλιόμετρα περπάτησα
χωρίς ψωμί, χωρίς νερό, πάνω σε πέτρες κι αγκάθια,
για να σας φέρω ψωμί και νερό και τριαντάφυλλα.


Την ομορφιά
ποτές μου δεν την πρόδωσα. Όλο το βιος μου το μοίρασα δίκαια.
Μερτικό εγώ δεν κράτησα. Πάμπτωχος. Μ᾿ ένα κρινάκι του αγρού
τις πιο άγριες νύχτες μας φώτισα. Να με θυμάστε.
Και συγχωράτε μου αυτή την τελευταία μου θλίψη:


Θα' θελα
ακόμη μια φορά με το λεπτό δρεπανάκι του φεγγαριού να θερίσω
ένα ώριμο στάχυ. Να σταθώ στο κατώφλι, να κοιτάω,
και να μασώ σπυρί σπυρί το στάρι με τα μπροστινά μου δόντια
θαυμάζοντας κι ευλογώντας τούτον τον κόσμο που αφήνω,
θαυμάζοντας κι Εκείνον που ανεβαίνει το λόφο στο πάγχρυσο λιόγερμα.


Δέστε:
Στο αριστερό μανίκι του έχει ένα πορφυρά τετράγωνο μπάλωμα.
Αυτό δεν διακρίνεται πολύ καθαρά. Κι ήθελα αυτό προπάντων να σας δείξω.
Κι ίσως γι᾿ αυτό προπάντων θ᾿ άξιζε να μα θυμάστε.





*****************

  

Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.
Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
Αφού κάνετε την ανάρτηση απλά αφήστε σε σχόλιο το link της ανάρτησής σας και γω θα δημιουργήσω μια συλλογή από τις σχετικές αναρτήσεις.
Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες.
σ.σ. Το ''Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα...'' είναι στήλη του Μελωδία FM 





12 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Μαρία μου
    Ο Γιάννης Ρίτσος δεν χρειάζεται συστάσεις
    Ποιητής του κόσμου που ύμνησε την ομορφιά
    και το δίκιο έμπρακτα και με ιδιαίτερο τρόπο!!
    Πολύ ωραία η παρουσίασή σου
    Σου στέλνω το τελευταίο μου ποίημα
    "απόψε πεθαίνουν τα πουλιά" και την αγάπη μου όλη
    http://gialeni.blogspot.gr/2015/02/blog-post_25.html

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικο το ποιημα του μεγαλου μας Ριτσου...Μαρία μου και οι φωτογραφίες το πλαισίωσαν ομορφα... να είσαι καλα ... και να περνας ακομα καλύτερα.. καλο μηνα φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχο ποίημα... και εξίσου υπέροχες οι φωτογραφίες σου!
    Πάω να δω την ανάρτησή σου για το "Φωτογραφίζειν", για κάποιο λόγο μου ξέφυγε!
    Φιλιά, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ωραία!
    Η στήλη που αγαπήσαμε με ένα υπέροχο ποίημα!
    Καλημέρα Μαρία !
    Συμμετέχω κι εγώ :)))
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Μαρία! Θα ήθελα κι εγώ να συμμετέχω σε αυτή την εξαιρετική προσπάθεια αποτύπωσης μία σημαντικής στιγμής της ζωής μας μέσα από λέξεις Ποιήσεως...
    Σου στέλνω αυτό που με αντιπροσωπεύει λοιπόν: ♦Μαύρο♦

    Φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου εξαιρετική η επιλογή σου...θα προγραμματίσω τη δική μου να ανέβει μόνη της το πρωί και κατά το απογευματάκι θα τη φέρω εδώ!
    Φιλιά πολλά και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλημερα Μαρια μου! Μου ελειψε αυτη η στηλη! Εξαιρετικες επιλογες και συνδυασμενες αρτια μεταξυ τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με Ρίτσο, Ρεμπούτσικα, ανοιξιάτικες φωτογραφίες, θετική διάθεση και καλή παρέα, σου αφήνω τους χαιρετισμούς μου κι ένα μεγάλο "ευχαριστώ" για τις ωραίες στιγμές που μου χάρισες.
    Φιλιά Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κασλησπέρα Μαρία! Κι εμένα μου έλειψε αυτή η στήλη!
    Ανέβασα και τη δική μου συμμετοχή!
    Σ' ευχαριστώ γιατί στάθηκε αφορμή η στήλη σου για να εκφραστώ την κατάλληλη στιγμή!

    http://www.syllegw-stigmes.gr/2015/03/2.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ετοιμη και η δικη μου συμμετοχή καρδια μου http://katkoul0gmailcom.blogspot.gr/2015/03/blog-post_13.html φιλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαρία μου ελπίζω να είμαι ενπρόθεσμη με την στήλη σου ... η στιγμή σου σε ενα ποιημα .. μολις την ανέβασα....http://smaragdenia-roula.blogspot.gr/......να έχεις μια ομορφη εβδομαδα φιλακιααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα