Σάββατο, 4 Οκτωβρίου 2014

Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα... (Θα’ ρθεί καιρός - Κατερίνα Γώγου)


Θα’ ρθεί καιρός που θα αλλάξουν τα πράγματα.
Να το θυμάσαι Μαρία.
Θυμάσαι Μαρία στα διαλείμματα εκείνο το παιχνίδι
που τρέχαμε κρατώντας τη σκυτάλη
-μη βλέπεις εμένα- μην κλαις. Εσύ είσαι η ελπίδα.
Άκου θα’ρθει καιρός
που τα παιδιά θα διαλέγουν γονιούς
δε θα βγαίνουν στην τύχη
Δε θα υπάρχουνε πόρτες κλειστές
με γερμένους απέξω.
Και τη δουλειά θα τη διαλέγουμε
δε θα’μαστε άλογα να μας κοιτάνε στα δόντια.
Οι άνθρωποι -σκέψου!- θα μιλάνε με χρώματα
κι άλλοι με νότες.
Να φυλάξεις μονάχα
σε μια μεγάλη φιάλη με νερό
λέξεις και έννοιες σαν και αυτές
απροσάρμοστοι – καταπίεση – μοναξιά – τιμή – κέρδος – εξευτελισμός
για το μάθημα της ιστορίας.
Είναι Μαρία -δε θέλω να λέω ψέματα- δύσκολοι καιροί.
Και θα έρθουνε κι άλλοι.
Δεν ξέρω -μην περιμένεις και από μένα πολλά-
τόσα έζησα, τόσα έμαθα, τόσα λέω
κι απ’ όσα διάβασα ένα κρατάω μόνο:
“Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος”!
Θα την αλλάξουμε τη ζωή!
Παρ’ όλα αυτά Μαρία. 
Κατερίνα Γώγου, Ιδιώνυμο 



*****************

  

Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.
Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
Αφού κάνετε την ανάρτηση απλά αφήστε σε σχόλιο το link της ανάρτησής σας και γω θα δημιουργήσω μια συλλογή από τις σχετικές αναρτήσεις.
Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες.

23 σχόλια:

  1. Λολ, είχα ανεβάσει εχθές ποίημά μου, στην τελευταία μου ανάρτηση, οπότε πρόσθεσέ το:

    http://hengeo.blogspot.gr/2014/10/blog-post.html

    Όμορφο και αυτό πού έβαλες εσύ.

    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατερινα Γωγου
    Ασυμβιβαστη ποιηση για ασυμβίβαστους ανθρωπους
    που γραφεται στα γονατα πανω στο πεζοδρομιο
    με την μυτη της βελονας
    και όχι στην θαλπωρη της καμαρουλας


    Καλημερα Μαρια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Μαρία
    Κοφτά κι ασυμβίβαστα τα λόγια
    και τα έργα της Κατερίνας
    Καλή αρχή εύχομαι!

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μια χούφτα στίχοι της Κατερίνας Γώγου....

    ---------

    "Έχουν όλους τους τρόπους αυτοί
    και την καθημερινότητα που συνηθίζεις
    σκυλιά μας έχουν κάνει
    να ντρεπόμαστε για την αργία
    περήφανοι για την ανεργία
    Έτσι είναι...."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προχθές έκλεισαν 21 χρόνια από το θάνατό της... Στις λέξεις της ρίχνω άγκυρα κι απολαμβάνω και προβληματίζομαι και νιώθω..
    Καλή αρχή Μαρία μου και με την ''στιγμή''!! Αν προλάβω την Τρίτη θα συμμετέχω!!
    Σε φιλώ και καλή σου βδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μακάρι να την αλλάξουμε, θα εγραφα για την "επέτειο" θανάτου της αλλά με πρόλαβε η αγαπημενη Μαριλένα!
    Καλό υπόλοιπο Κυριακης!
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ποσο προφητικο - σημαδιακο ,, αρμονικο , " θα την αλλαξουμε την ζωή Μαρια "
    καλη σου βδομαδα κοριτσι εκανα και εγω αναρτηση

    http://katkoul0gmailcom.blogspot.gr/2014/10/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α τι καλά! Επέστρεψε η αγαπημένη μας στήλη !
    Και τι επιστροφή! Με Κατερίνα! :)))
    Υπέροχη επιλογή!
    Θα προσπαθήσω για την Τρίτη !
    Μάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επέστρεψες με Κατερίνα!
    Όμορφη επιστροφή διάλεξες Μαρία.
    Καλό σου βράδυ και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Σημασία έχει να παραμένεις άνθρωπος"...Σ΄ευχαριστούμε για την υπενθύμιση του ποιήματος.
    Συμφωνώ με τα κορίτσια πιο πάνω, ότι επέστρεψες δυναμικά με Γώγου.
    Ευχαριστώ και που με πρόσθεσες.
    Καλή βδομάδα με πολλά φιλιά..και να χαμογελάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ελπίζω πολύ σύντομα να έρθει ο καιρός Μαρία μου, όπως τα λεει η ανεπανάληπτη Κατερίνα.
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ήταν και παραμένει στην συνείδησή μου μια υπέροχη ποιήτρια, ηθοποιός, Άνθρωπος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. καλημερα καλη μου!
    καλη εβδομαδα να εχεις!
    να περνας παντα ομορφα ευχομαι!
    φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δυο φιλικά και αγαπημένα ιστολόγια έχουν το ίδιο θέμα ,
    το αφιέρωμα στην Γώγου εννοώ και το ίδιο ποίημα …
    Θα το πω και εδώ πως δεν είμαι καλή στις επετείους, οπότε
    το προσπερνώ και μένω στην όμορφη σκέψη σου να ξεκινήσεις
    και πάλι αυτές τις ποιητικές στιγμές …
    Από την Γώγου το πιο αγαπημένο κομμάτι είναι για εμένα αυτό που
    με εκφράζει …
    «Είμαι ελεύθερη ελεύθερη ελεύθερη / κι όταν έρθει καιρός / που θα κρέμεται στο τσιγκέλι / το πετσί μου σαν τομάρι / απ’ τους κρατικούς εκδορείς και τη λογοκρισία / η φαντασία μου θα τρέχει …»
    Μια σπαραχτική κραυγή απέναντι σε κάθε είδους δυνάστευση.

    Την καλημέρα μου Μαρία μου
    καλή εβδομάδα να έχεις καλή μου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υπάρχει ελπίδα καλοί μου φίλοι. Το βλέπω στα σχόλιά σας. Το βλέπω καθημερινά, ασχέτως που ζούμε σε μια κόλαση.
    Συνεχίζουμε την συλλογή μέχρι αύριο το βράδυ.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι να σχολιάσω εδώ, η Γώγου τα είπε όλα... Εξαιρετική!
    Φιλιά πολλά (αν προλάβω μέχρι αύριο, θα δεις και δική μου συμμετοχή)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μαρία μου η δική μου συμμετοχή
    http://princess-airis.blogspot.gr/2014/10/blog-post_7.html

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μαράκι καλημέρα
    Σου στέλνω την συμμετοχή μου

    http://gialeni.blogspot.gr/2014/10/blog-post_6.html

    πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημέρα Μαρία μου... φυσικά και υπάρχει ελπίδα!!
    αυτή είναι η δική μου συμμετοχή στην ιδέα σου...
    http://levina-imagination.blogspot.gr/2014/10/blog-post.html

    όμορφη μέρα να έχεις καλή μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαρία μου κι εγώ είμαι έτοιμη όποτε μπορείς!!
    Σε φιλώ!!
    https://marilenaspotofart.wordpress.com/2014/10/07/to-feggari-dimitris-p-papaditsas-i-stigmh-sou-se-ena-poiima/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ελπίζω να πρόλαβα...
    http://mytripssonblog.blogspot.gr/2014/10/blog-post_7.html

    Αν όχι θα συμμετέχω με το ίδιο στο επόμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα