Παρασκευή, 4 Ιουλίου 2014

Κι αύριο λέω θα γίνουμε ακόμα πιο απλοί...

Είναι κάτι φράσεις απλές, σίγουρες και τόσο κοινότυπες.
Που κλείνουν μέσα τους τραγούδια, μουσικές, θύμησες, μυρωδιές, ζωγραφιές, χώρες ολόκληρες, έρωτες παράφορους, κόσμους και εικόνες.


Ας πούμε ψάχνουμε εμείς οι μπλόγκερς λέξεις βαρύγδουπες, λογοτεχνικές, φράσεις γεμάτες καλολογικά στοιχεία και εκεί που σκέφτεσαι και σκοτίζεσαι σου έρχεται μια μυρωδιά από τηγανητές πατάτες και σε αφοπλίζει. 
Τηγανιτές πατάτες... τι όμορφες λέξεις... και πόσα κρύβουν. Μαμά, μπαλκόνι, καλοκαίρι, αυγά... μμμ ακόμα πιο όμορφες λέξεις. Και τόσο απλές.

Ψάχνουμε λέξεις για να περιγράψουμε μια κατάσταση και προσπαθούμε να τις συνθέσουμε έτσι ώστε να βγει νόημα βαθύ, πελώριες θάλασσες, ατέλειωτοι ουρανοί, ενώ η αλήθεια θα είναι πάντα στην ακτή.
Ειδικά σε ερωτικές αφηγήσεις τα πράγματα γίνονται πιο στρυφνά. Λες και προσπαθούμε να εξηγήσουμε κάτι τόσο απλό με ένα κάρο περίπλοκες εξιστορήσεις και εξηγήσεις. Μάλλον επειδή αυτό το τόσο απλό και φυσικό, πονάει πολύ κάποιες φορές.
Λέμε, λέμε, λέμε... και έρχονται μερικές αράδες, με τις πιο απλές λέξεις και τα λένε όλα...

Θέλω να ξέρεις μόνο πως είμαι εδώ. 
Ό,τι και να γίνει. 
Όπως και να είσαι. 
Ό,τι κι αν συμβεί. Ωραία;
Προς το παρόν, αγάπα με. Το έχω ανάγκη.
Περίμενέ με... θα έρθω. 
Κάποτε θα 'ρθω! 
Και πάψε να μου λες πια πως θα 'ναι αργά και δε θα μ' αναγνωρίσεις. 
Είμαι ντυμένη πάντα με τ' όνειρό σου.
Αλκυόνη Παπαδάκη


Ακόμα και αυτή η ματαιότητα αυτού του κόσμου είναι τόσο απλή, μα τόσο περίπλοκα εξηγημένη. Γιατί πάντα οι άνθρωποι θα κάνουμε τα εύκολα δύσκολα, τα φυσικά αφύσικα, θα ψάχνουμε το περίπλοκο, ενώ το απλό είναι πάντα γύρω μας, πάντα πρώτο αλλά δεν το βλέπουμε, μάλλον το παραβλέπουμε.

Ακόμα και όταν φωτογραφίζουμε κάτι. Κοιτάμε να βγάλουμε το πιο εντυπωσιακό τοπίο. Και έρχεται ένα κουτί σπίρτα να ενσωματώσει πάνω του όλη την Ελλάδα, όλο το ελληνικό καλοκαίρι. Και όμως αυτό το μικρό πραγματάκι, βρισκόταν σε μια γωνιά του σπιτιού παραπεταμένο και ξεχασμένο.


Και πως έχουμε έτσι φορτώσει την ζωή μας με περιττά και άχρηστα. Με θρησκείες και προκαταλήψεις, με όχι και ναι, με πρέπει και δεν πρέπει. Τι κουραστικό πραγματικά...
Πως μετά να μπορέσουμε να καταλάβουμε ο ένας τον άλλον. Λες και προσπαθούμε να διαφοροποιηθούμε όχι για να αναδείξουμε την προσωπικότητά μας, αλλά για να πούμε πως δεν είμαστε σαν τους άλλους. Τους άλλους τους μισούμε, δεν τους καταδεχόμαστε. Δεν λέμε ''είμαστε διαφορετικοί'', αλλά ότι ''δεν είμαστε σαν αυτούς''.
Ενώ στη ουσία είμαστε ΙΔΙΟΙ επί της αρχής και διαφορετικοί έτσι και αλλιώς. Χωρίς προσπάθεια, χωρίς χαζά τερτίπια, χωρίς πρόσθετα βάρη.

Αναζητήστε την απλότητα στης ζωή σας.
Δείτε την ομορφιά γύρω σας, προστατεύστε την, γίνετε μέρος αυτής.


Περπατήστε ξυπόλητοι στην άμμο,
φάτε καρπούζι και μη σας νοιάζουν τα κουκούτσια,
μυρίστε το ούζο πριν το πιείτε,
σταματήστε στο δρόμο να ακούσετε ένα τραγούδι που σας αρέσει,
κάντε ένα καλαμπούρι σε έναν ξένο,
πείτε καλημέρα πιο συχνά ακόμα και στον γείτονα που δεν σας μιλά,
φάτε τηγανιτές πατάτες στο μπαλκόνι,
παγωτό μηχανής στο δρόμο,
δείτε μια ελληνική ταινία σαν να μην την είχατε δει ποτέ,
διαβάστε λίγο Ελύτη,
πιείτε μπύρες με φίλους,
φλερτάρετε έτσι και αλλιώς,
μελαγχολήστε κοιτάζοντας μια δύση,
ερωτευτείτε,
αγαπήστε...
Κι αύριο λέω θα γίνουμε ακόμα πιο απλοί...
Μακάρι...


Και να αδερφέ μου
που μάθαμε να κουβεντιάζουμε
ήσυχα, ήσυχα κι απλά.
Καταλαβαινόμαστε τώρα
δε χρειάζονται περισσότερα.

Κι αύριο λέω θα γίνουμε
ακόμα πιο απλοί.
Θα βρούμε αυτά τα λόγια
που παίρνουνε το ίδιο βάρος
σ’ όλες τις καρδιές, 
σ’ όλα τα χείλη, 
έτσι να λέμε πια
τα σύκα σύκα
και τη σκάφη σκάφη.

Κι έτσι που να χαμογελάνε οι άλλοι
και να λένε:
"Τέτοια ποιήματα
σου φτιάχνω εκατό την ώρα".
Αυτό θέλουμε κι εμείς.
Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε
για να ξεχωρίσουμε, αδελφέ μου, 
απ’ τον κόσμο.
Εμείς τραγουδάμε
για να σμίξουμε τον κόσμο.

28 σχόλια:

  1. Γεια σου Μαρία μου
    Τι όμορφα τα συνταίριαξες όλα!!!
    Στα απλά πράγματα όντως βρίσκεται
    το μεγαλείο!!!

    πολλά πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ποιος τα κοιτά όμως φίλη μου;
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  2. Μετά τις τηγανιτές πατάτες σου, το χάος!! Φιλιά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ έμεινα στην μαμά και τις τηγανιτές πατάτες στο μπαλκόνι και τα αυγά!
    Μανούλα!!!!
    Πολλά φιλιά Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι κάποια πράγματα που μας δένουν όλους.
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο κείμενο, Μαρία!!!
    Το απλό είναι λατρευτό και πονάει κάποιες φορές τόσο πολύ!!!

    Βλέποντας τις φωτογραφίες της ανάρτησης με τους τοίχους γραμμένους θυμήθηκα το Ρέθυμνο, όπου δεν έχω ξαναδεί αλλού να γράφουν συνεχώς στους τοίχους φράσεις ή μαντινάδες και από κάτω να υπάρχουν απαντήσεις άλλων!!! Αυτό το λάτρεψα!!! Έδειχνε μυαλά εν ζωή...

    Ξυλούρης αξεπέραστος!!!!
    " Εμείς τραγουδάμε
    για να σμίξουμε τον κόσμο."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ποίηση τους δρόμου. Εκεί που ανήκει δλδ.
      Καλημέρα φίλη μου!

      Διαγραφή
  5. Είπες πάρα πολλά σε λίγες μόνο γραμμές.
    Κάποιος είχε πει ότι "ποίηση είναι να βάζεις απλές λέξεις στη σωστή σειρά".
    Νομίζω πως αυτό έκανες.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και να τις νιώθεις όμως.
      Καλημέρα Πετράκι!

      Διαγραφή
  6. Είσαι τυχερή που ανακάλυψες την αξία της απλότητας και είμαστε τυχεροί που μοιράστηκες μαζί μας τη συνταγή. Να'σαι καλά ρε Μαράκι! Έγραψες αυτό που έχω διαρκώς στο μυαλό μου (να μυρίσεις το ούζο πριν το πιεις...Να γευτείς τη ζωή πριν την καταναλώσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα το κάνω. Δημιουργώ μνήμες με την όσφρηση.
      Καλημέρα Μαράκι!

      Διαγραφή
  7. Ωραία τα έγραψες Μαρία μου και έχεις απόλυτο δίκιο γιατί.....εμείς δεν τραγουδάμε
    για να ξεχωρίσουμε, Μαρία μου,
    απ’ τον κόσμο.
    Εμείς απλά τραγουδάμε
    για.....τις τηγανιτές πατάτες της μαμάς!
    Αχ,μάνα,πως θάθελα να ρθεις απόψε να μου πεις.....θέλεις μια τηγανιά πατάτες από τα χεράκια της μανούλας σου;
    Ναι μανούλα,θα τις έλεγα!
    Και όλα αυτά,έτσι…. ήσυχα, ήσυχα κι απλά!
    Τις φιλούρες μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νι, όμορφη στιγμή... και μένα μου έλειψε.
      Καλημέρα σου!

      Διαγραφή
  8. Από τα αγαπημένα μου αυτό το τραγούδι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ας ξεκινησουμε με το πιο απλο από όλα
    Ενα φιλι στους αγαπημενους μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη αλλά εκτιμώ και τα περίπλοκα!!
    Καλή Κυριακή να χεις Μαρία μου!! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πολλά απλά κάνουν τα πολύπλοκα...
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  11. Ναι σε όλα ( εκτός από τις τηγανητές πατάτες!!!)
    Η αξία της απλότητας παρουσιασμένη σε πέντε σειρές!
    Μαρία μου .... μία λέξη : υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παίζει να είσαι και η μοναδική που δεν τις αρέσουν οι τηγανητές πατάτες.
      Καλημέρα Αριστούλα μου.
      Φιλιά!

      Διαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα