Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2014

Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα... (Άξιον Εστί - Οδυσσέας Ελύτης)

Οι περισσότεροι που δεν με ξέρουν καλά νομίζουν πως δεν αγαπώ αυτόν τον τόπο, ότι δεν αγαπώ την Ελλάδα. Επειδή κάποιες φορές σκέφτομαι και μιλώ περίεργα. Δεν αγαπώ τα σύνορα, δεν αγαπώ τον πόλεμο, δεν αγαπώ την λέξη ''πατρίδα'' έτσι όπως την έχουν στριμώξει ανάμεσα σε όρια και προϋποθέσεις.
Θεωρώ ότι το να είσαι Έλληνας δεν θέλει κανόνες, είναι κάτι με το οποίο γεννιέσαι άλλα το χάνεις αν δεν το αγαπάς πραγματικά. Δεν χρειάζεται κόπο και οργή, θυμό και μεγάλα λόγια. Μόνο αγάπη. Αγάπη για αυτόν τον θεϊκό τόπο, αγάπη για τους ανθρώπους που δημιουργούν, με όποιο τρόπο. 
Τίποτα, μα τίποτα δεν χάνετε αν εμείς οι ίδιοι δεν το κρατήσουμε. Τίποτα, μα τίποτα δεν χάνετε αν το θέλουν μόνο οι άλλοι. 
Κάπου το αφήσαμε εμείς να χαθεί. 
Αυτή η ανάρτηση για τους Έλληνες που δεν έχασαν την ανθρωπιά τους, για τους Έλληνες που δεν ξέχασαν, για τους Έλληνες που αγαπώ. Για την Ελλάδα που ζει μέσα σ΄ένα φλιτζάνι καφέ, μέσα σ΄ένα ποτήρι ούζο, ανάμεσα στα πεύκα, ανάμεσα στα βότσαλα, ανάμεσα στα ποιήματα.
Αυτή η Ελλάδα δεν πεθαίνει ποτέ.

***********


Άξιον Εστί (απόσπασμα)
Τότε είπε και γεννήθηκεν η θάλασσα
Και είδα και θαύμασα
Και στη μέση της έσπειρε κόσμους μικρούς κατ' εικόνα και ομοίωσή μου:


Ίπποι πέτρινοι με τη χαίτη ορθή
και γαλήνιοι αμφορείς
και λοξές δελφινιών ράχες
η Ίος η Σίκινος η Σέριφος η Μήλος


«Κάθε λέξη κι από 'να χελιδόνι
για να σου φέρνει την άνοιξη μέσα στο θέρος» είπε
Και πολλά τα λιόδεντρα
που να κρησάρουν στα χέρια τους το φως


κι ελαφρό ν' απλώνεται στον ύπνο σου
και πολλά τα τζιτζίκια
που να μην τα νιώθεις
όπως δε νιώθεις το σφυγμό στο χέρι σου


αλλά λίγο το νερό
για να το 'χεις Θεό και να κατέχεις τι σημαίνει ο λόγος του
και το δέντρο μονάχο του
χωρίς κοπάδι
για να το κάνεις φίλο σου


και να γνωρίζεις τ' ακριβό του τ' όνομα φτενό στα πόδια σου το χώμα
για να μην έχεις πού ν' απλώσεις ρίζα
και να τραβάς του βάθους ολοένα
και πλατύς επάνου ο ουρανός
για να διαβάζεις μόνος σου την απεραντοσύνη.


ΑΥΤOΣ

ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας!
Οδυσσέας Ελύτης

*****************


Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.
Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
Αφού κάνουμε την ανάρτηση και προσθέτουμε το link της στο κάτω μέρος της δικής μου ανάρτησης πατώντας το εικονίδιο με την μπλε φατσούλα. Η ανάρτησή σας θα προστεθεί στην συλλογή στο κάτω μέρος της δικής μου ανάρτησης. Εγώ με την σειρά μου μόλις μπορέσω θα κάνω μια λίστα των links, εφόσον το Inlinkz μας αφαίρεσε αυτήν την δυνατότητα.
Για όσους δεν μπορούν να το κάνουν, απλά αφήστε στο σχόλιο το link σας και θα το κάνω εγώ.
Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες.
σ.σ. Το ''Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα...'' είναι στήλη του Μελωδία FM

Η συλλογή λήγει την Κυριακή το βράδυ




*****************
Μην ξεχνάτε να στέλνετε τις φωτογραφίες σας για τον Διαγωνισμό Φωτογραφίζειν με θέμα ''Ξωκλήσια...'' μέχρι και την Κυριακή 15/6.
Πληροφορίες ΕΔΩ.
Κόντρα στους νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας.

27 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαράκι μου!!
    Τέλεια η ιδέα σου με αυτή τη στήλη!!! Ωραίο ποίημα επέλεξες και τούτη τη φορά!
    Δεν είμαι σίγουρη αν κατάφερα να προσθέσω το δικό μου link!
    Φιλάκια και να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλημερα Μαρια μου!
    και συνεχιζεις υπεροχα την εβδομαδιαια στηλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλειο το αφιέρωμα στον Ελύτη!!
    Αγαπάμε αυτόν τον σκληρό βράχο
    που άλλοι πατρίδα τον ονόμασαν
    κι εμείς τον είπαμε αίμα και καρδιά μας!

    φιλάκι γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η λέξη Ελλάδα βγαίνει αβίαστα από τα χείλη μου αγκαλιά με το όνομα Ελύτης...
    Θάλασσα, πέτρες, ξερονήσια, αρμυρίκια, βουνά, ξωμάχοι, στάρια, ασπρισμένα ξωκλήσια, μοιρολόγια, πρόσωπα βασανισμένα... Ελύτης.... Ελλάδα...
    και ταυτόχρονα βάζω και τον Σεφέρη αντάμα, να μου θυμίζει πως οι στίχοι μπορούν να γεμίζουν περηφάνεια μια ψυχή για τον τόπο που γεννήθηκε... που ζει!

    Να είσαι καλά Μαρία μου με τις όμορφες ιδέες σου :-))
    σε φιλώ κοριτσάκι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία μου πολύ ωραία η στήλη σου που μας δίνει την δυνατότητα να γνωρίσουμε τους ποιητές μας.
    Οι φωτογραφίες σου υπέροχα ταιριασμένες με το εξαίρετο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. [... Η στεριά με τα σκέλη μου γυμνά στον ήλιο
    και πάλι δύο οι θάλασσες
    και η τρίτη ανάμεσα -λεμονιές κιτριές μανταρινιές-
    και ο άλλος μαΐστρος με τ' απάνω του αψηλό μπογάζι
    αλλοιώνοντας τ' οζόνιο τ' ουρανού
    Χαμηλά στων φύλλων τον πυθμένα
    η τριβίδα η λεία
    τ' αυτάκια των ανθών
    κι ο θαλλός ο αδημονώντας και είναι

    ΑΥΤΟΣ
    ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας! ...]

    οι εικόνες σου και στίχοι του Ελύτη στην Ελλάδα που ποθούμε μας ταξίδεψαν... άριστη η επιλογή σου Μαρία!

    υ.γ. σ' ευχαριστώ πολύ για την προσθήκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι περισσότεροι που δεν με ξέρουν καλά νομίζουν πως δεν αγαπώ αυτόν τον τόπο, ότι δεν αγαπώ την Ελλάδα. Επειδή κάποιες φορές σκέφτομαι και μιλώ περίεργα. Δεν αγαπώ τα σύνορα, δεν αγαπώ τον πόλεμο, δεν αγαπώ την λέξη ''πατρίδα'' έτσι όπως την έχουν στριμώξει ανάμεσα σε όρια και προϋποθέσεις.
    Θεωρώ ότι το να είσαι Έλληνας δεν θέλει κανόνες, είναι κάτι με το οποίο γεννιέσαι άλλα το χάνεις αν δεν το αγαπάς πραγματικά. Δεν χρειάζεται κόπο και οργή, θυμό και μεγάλα λόγια. Μόνο αγάπη. Αγάπη για αυτόν τον θεϊκό τόπο, αγάπη για τους ανθρώπους που δημιουργούν, με όποιο τρόπο.
    Τίποτα, μα τίποτα δεν χάνετε αν εμείς οι ίδιοι δεν το κρατήσουμε. Τίποτα, μα τίποτα δεν χάνετε αν το θέλουν μόνο οι άλλοι.
    Κάπου το αφήσαμε εμείς να χαθεί.
    Αυτή η ανάρτηση για τους Έλληνες που δεν έχασαν την ανθρωπιά τους, για τους Έλληνες που δεν ξέχασαν, για τους Έλληνες που αγαπώ. Για την Ελλάδα που ζει μέσα σ΄ένα φλιτζάνι καφέ, μέσα σ΄ένα ποτήρι ούζο, ανάμεσα στα πεύκα, ανάμεσα στα βότσαλα, ανάμεσα στα ποιήματα.
    Αυτή η Ελλάδα δεν πεθαίνει ποτέ.

    Επαναλαμβάνω το εισαγωγικό σου σημείωμα της ανάρτησης, για να δηλώσω το πόσο με εκφράζει.
    Ιδανική εισαγωγή για ένα πανέμορφο ποίημα.

    Ποίημα η ανάρτησή σου Μαρία!

    Ευχαριστώ για την προσθήκη της συμμετοχής μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Υπέροχος συνδυασμός στίχων και εικόνων! Ελπίζω με την χιουμοριστική μου διάθεση σήμερα στην συμμετοχή μου να μην χάλασα το όμορφο κλίμα! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ όμορφη ανάρτηση Μαρία μου!
    Τον αγαπάμε τρελά τον Ελύτη και πρέπει!!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σε είδα το πρωί , βιαστικά. Μα ήρθα από το σπίτι για να παρακολουθήσω το σύνολο σωστά!
    Μαρία ...υπέροχη ανάρτηση !
    Ελπίζω να προλάβω εγώ την Κυριακή, αφού θα αφήσω το Συμπόσιο κι αύριο πρώτη μούρη στο καβούρι!
    Φιλιά πολλά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είναι πολύς καιρός τώρα που έχω γράψει κάτι αντίστοιχο, με αφορμή κυρίως την "επέλαση" των νεοναζί και την πατριδοκαπηλεία. Συνεχώς το σβήνω και το ξαναγράφω και πάντα κάτι βρίσκω που δεν μου αρέσει.
    Οι σκέψεις σου με βρίσκουν σύμφωνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. μοανδικος συνδιασμός εβαλα και εγω την συμμετοχή μου φιλια !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν το βλεπω ομως μπορει και να εκανα λαθος
      http://katkoul0gmailcom.blogspot.gr/2014/06/blog-post_13.html

      Διαγραφή
  13. Όμορφη ανάρτηση.
    Έκανα και εγώ τη δική μου ανάρτηση.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όμορφη ανάρτηση!

    Προς αύριο το απόγευμα με βλέπω να ανεβάζω τι συμμετοχή μου, προλαβαίνω έτσι;

    Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Μαρία μου!! Στο ίδιο μήκος κινούμαι κι εγώ και σε καταλαβαίνω. Δυστυχώς πατάνε στον φόβο και στην απόγνωση του κόσμου αλλά φταίνε κι όσοι τους δίνουν χώρο γι αυτό το πάτημα...
    Τόσο όμορφη η ανάρτησή σου!! Τα τοπία, ο Ελύτης, ο Γαργανουράκης μια λεβεντιά!!Τα έδεσες εξαιρετικά!!
    Σε φιλώ κι ετοιμάζω ανάρτηση!! Καλό σ-κ να χεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να σας πω την αλήθεια δεν περίμενα αυτή προσπάθεια να έχει τόση ανταπόκριση.
    Χαίρομαι που με τιμήσατε και με τιμάτε.
    Η συλλογή θα είναι ανοιχτή μέχρι αύριο το βράδυ.
    Σας ευχαριστώ όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ετοιμη κι εγώ Μαρία μου!!! Σε φιλώ και καλή ξεκούραση να χεις!!!
    http://marilenaspotofart.wordpress.com/2014/06/14/ipodigma-ptisews-nikos-eggonopoulos-i-stigmi-sou-se-ena-piima/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εδώ και η δική μου συμμετοχή http://onirokosmos-art.blogspot.gr/2014/06/blog-post_14.html, αν και προσπάθησα να κάνω την προσθήκη μέσω του link. Δεν ξέρω τι κατάφερα.Τι να πω για την ανάρτησή σου, που δεν ειπώθηκαν στα προηγούμενα σχόλια? Τόση ομορφιά συναισθημάτων, λόγου, μουσικής! Η εισαγωγή σου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Να είσαι καλά και να περνάς ακόμα καλύτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μαρία μου είμαι εκτός, μα είχα έτοιμη την ανάρτηση κι ευτυχώς πρόλαβα...θα επανέλθω!!
    http://mytripssonblog.blogspot.gr/2014/06/blog-post_15.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μαρία moy έκανα και εγώ ανάρτηση με την υπέροχη ιδέα σου http://stamonopatiatisfantasias.blogspot.com/2014/06/blog-post_15.html
    δεν ξέρω όμως αν έκανα σωστά την προσθήκη μέσω link.
    Να έχεις μια υπέροχη Κυριακή.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γεια σου Μαρία!!!!
    Τώρα πήρα είδηση τη στήλη σου και μάλλον δεν προλαβαίνω μέχρι το βράδυ!!!!!
    Πάω να διαβάσω τις άλλες συμμετοχές !!!!!
    Μιαν άλλη φορά!!!!!
    Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Όχι που θα έλειπα, έμπνευση είχα κι ευτυχώς δεν απαιτεί πολύ χρόνο. Τώρα στην περίοδο της εξεταστικής δεν προλαβαίνω ούτε καν να σας διαβάζω :-( Φιλιά πολλά από Μελβούρνη, πέρνα απ'το κουτουκάκι μου διότι δεν ήξερα πως να βάλω το λινκ εδώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτή την ανάρτηση δεν τη χορταίνω!!!
    Μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Συγκινητική η ανταπόκριση. Σας ευχαριστώ όλους. Και εσάς που κάνατε τον κόπο να συμμετέχετε, αλλά και σας που απλά ταξιδέψετε μαζί μας στην ποίηση.
    Καλημέρα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μαρία μου, αν και μάλλον άργησα εγώ μοιράστηκα τη δική μου στιγμή με ένα ποίημα.
    Σ' ευχαριστώ για την ευκαιρία να εκφραστώ (για μία ακόμη φορά) μέσα από την ιδέα σου.

    http://www.syllegw-stigmes.gr/2014/06/blog-post_16.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Μαρία μου, άλλη μία αργοπορημένη κι εγώ, σου στέλνω την ανάρτησή μου
    http://latelierdemarieanne.blogspot.gr/2014/06/blog-post_19.html για την επόμενη φορά που θα ενεργοποιήσεις την στήλη.
    Σ'ευχαριστώ πολύ:
    Φιλάκια !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα