Πέμπτη, 29 Μαΐου 2014

Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα... (Η σονάτα του σεληνόφωτος - Γιάννης Ρίτσος)


Ας τολμήσουμε όλοι μας να νιώσουμε ελεύθεροι μέσα απ΄τους στίχους.
Να μοιραστούμε ποιήματα αγαπημένα, να μάθουμε ποιητές, να επιβεβαιώσουμε πως ζούμε στην χώρα αυτών.

Πως;
Δίνω κάθε φορά εγώ την αρχή με μια ανάρτηση.
Ετοιμάζετε την δική σας ανάρτηση διαλέγοντας ένα ποίημα, δικό μας ή κάποιου αλλού.
Το συνδυάζουμε με μια φωτογραφία, δικιά μας ή κάποιου άλλου.
Το συνοδεύουμε με κάποιο τραγούδι που θεωρούμε ότι ταιριάζει.
Ή ότι άλλο θέλουμε σε σχέση με την ποίηση...
Αφού κάνουμε την ανάρτηση και προσθέτουμε το link της στο κάτω μέρος της δικής μου ανάρτησης πατώντας το εικονίδιο με την μπλε φατσούλα. Η ανάρτησή σας θα προστεθεί στην συλλογή στο κάτω μέρος της δικής μου ανάρτησης. Εγώ με την σειρά μου μόλις μπορέσω θα κάνω μια λίστα των links, εφόσον το Inlinkz μας αφαίρεσε αυτήν την δυνατότητα.
Για όσους δεν μπορούν να το κάνουν, απλά αφήστε στο σχόλιο το link σας και θα το κάνω εγώ.
Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες.
σ.σ. Το ''Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα...'' είναι στήλη του Μελωδία FM

*************


(...........)
Άφησέ με να έρθω μαζί σου. Τι φεγγάρι απόψε!
Είναι καλό το φεγγάρι, - δε θα φαίνεται που άσπρισαν τα μαλλιά μου. 
Το φεγγάρι θα κάνει πάλι χρυσά τα μαλλιά μου. Δε θα καταλάβεις.
Άφησέ με να’ρθω μαζί σου.

Όταν έχει φεγγάρι μεγαλώνουν οι σκιές μες στο σπίτι,
αόρατα χέρια τραβούν τις κουρτίνες,
ένα δάχτυλο αχνό γράφει στη σκόνη του πιάνου λησμονημένα λόγια δε θέλω να τ’ ακούσω. 
Σώπα.

Άφησε με να’ρθω μαζί σου λίγο πιο κάτου, ως την μάντρα του τουβλάδικου,
ως εκεί που στρίβει ο δρόμος και φαίνεται η πολιτεία τσιμεντένια κι αέρινη, 
ασβεστωμένη με φεγγαρόφωτο, 
τόσο αδιάφορη κι άυλη, τόσο θετική σαν μεταφυσική
που μπορείς επιτέλους να πιστέψεις,
πως υπάρχεις και δεν υπάρχεις,
πως ποτέ δεν υπήρξες, δεν υπήρξε ο χρόνος κι η φθορά του.
Άφησε με να’ρθω μαζί σου.

Θα καθίσουμε λίγο στο πεζούλι, πάνω στο ύψωμα,
κι όπως θα μας φυσάει ο ανοιξιάτικος αέρας
μπορεί να φανταστούμε κιόλας πως θα πετάξουμε,
γιατί, πολλές φορές, και τώρα ακόμη, ακούω τον θόρυβο του φουστανιού μου
σαν τον θόρυβο δύο δυνατών φτερών που ανοιγοκλείνουν,
κι όταν κλείνεσαι μέσα σ αυτόν τον ήχο του πετάγματος
νιώθεις κρουστό το λαιμό σου, τα πλευρά σου, τη σάρκα σου,
κι έτσι σφιγμένος μες στους μυώνες του γαλάζιου αγέρα,
μέσα στα ρωμαλέα νεύρα του ύψους,
δεν έχει σημασία αν φεύγεις ή αν γυρίζεις
κι ούτε έχει σημασία που άσπρισαν τα μαλλιά μου,
(δεν είναι τούτο η λύπη μου η λύπη μου
είναι που δεν ασπρίζει κι η καρδιά μου).
Άφησε με να’ ρθω μαζί σου

Το ξέρω πως καθένας μοναχός πορεύεται στον έρωτα,
μοναχός στη δόξα και στο θάνατο.
Το ξέρω. Το δοκίμασα. Δεν ωφελεί.
Άφησε με να’ρθω μαζί σου.
(...........)
Η σονάτα του σεληνόφωτος - Γιάννης Ρίτσος


Ας γνωρίσουμε την ποίηση μέσα από μεγάλους ή μικρούς δημιουργούς, από άσημους ή διάσημους, μέσα από τραγούδια και εικόνες, μέσα από εμάς τους ίδιους.
Γίνετε και 'σεις μέρος της ποιητικής παρέας. 



ποιώ - αντιθέσεις και συνάφειες  
η ζωή είναι ωραία - Μια παγωμένη μαργαρίτα...
mytripssonblog - Το μονόγραμμα, Οδυσσέας Ελύτης
marilenaspotofart - Ο σωτήρας, Μίλτος Σαχτούρης

41 σχόλια:

  1. Μαγική η ιδέα σου Μαρία, ξεκινάω με ένα γνωστό βέβαια, αλλά υπέροχο ποίημα του Καβάφη, την Ιθάκη, επειδή κάθε φορά που το διαβάζω παίνω δύναμη να προχωρήσω στη ζωή, χωρίς φόβους..
    Εικόνα ας κάνει ο καθένας στο μυαλό του:


    Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
    να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
    γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
    Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
    τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
    τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
    αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
    συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
    Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
    τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
    αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
    αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.

    Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος.
    Πολλά τα καλοκαιρινά πρωιά να είναι
    που με τι ευχαρίστησι, με τι χαρά
    θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοειδωμένους·
    να σταματήσεις σ’ εμπορεία Φοινικικά,
    και τες καλές πραγμάτειες ν’ αποκτήσεις,
    σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κ’ έβενους,
    και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής,
    όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά·
    σε πόλεις Aιγυπτιακές πολλές να πας,
    να μάθεις και να μάθεις απ’ τους σπουδασμένους.

    Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
    Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.
    Aλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου.
    Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
    και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,
    πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,
    μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.

    Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι.
    Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο.
    Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.

    Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.
    Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
    ήδη θα το κατάλαβες oi Ιθάκες τι σημαίνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η διαδικασία δεν είναι αυτή αλλά δεν πειράζει. Σ΄ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  2. Πολύ όμορφο Μαράκι!
    Είναι ωραίο να διαβάζεις ποίηση!
    Σε βάζει σε άλλα μονοπάτια που δεν χρειάζονται πολλά λόγια για να καταλάβεις!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ή καταλαβαίνεις περισσότερα...
      Καλησπέρα φίλη μου.

      Διαγραφή
  3. Μπράβο Μαρία μου
    Καταπληκτική η πρωτοβουλία σου
    Το έχω ακούσει το σποτάκι στην μελωδία
    Θα κοιτάξω κι εγώ να συμμετάσχω..ας το σκεφτώ λίγο..
    Καλές αναγνώσεις εύχομαι!1

    φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ήδη ένταξα το τελευταίο μου
      ποίημα στο δρώμενό σου
      Εύχομαι κάθε επιτυχία!!!

      Σε γλυκοφιλώ

      Διαγραφή
    2. η διεύθυνση είναι:http://gialeni.blogspot.gr/2014/05/blog-post_29.html

      Διαγραφή
    3. Προστέθηκες!
      Ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  4. Κάνε τσεκ αν τα έκανα όλα σωστά :)))
    Πρόσθεσα επίσης μαι μουσικό κομμάτι !
    Μαρία μου κι επί της ουσίας .... υπέροχο το ποίημα σου!
    "Το ξέρω πως καθένας μοναχός πορεύεται στον έρωτα,
    μοναχός στη δόξα και στο θάνατο"!

    Στο έχω πει ξανά ..λατρεύω τη γραφή σου! Μου είναι πολύ πολύ οικεία!
    Φιλιά πολλά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία όλα!
      Μακάρι όμως να ήταν δικό μου το ποίημα. Ο δημιουργός του αναγράφετε στον τίτλο. Στάσου να το γράψω και κάτω απ΄το ποίημα για να μην παρεξηγηθούμε.
      Σκοπός του δρώμενου είναι να γνωρίσουμε ποιητές γενικώς, είτε να γράψουμε εμείς ποίηση.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  5. Ενδιαφέρουσα η ιδέα σου Μαρία. Αφ'ενός όμως θέλω λίγο να το σκεφτώ, αφ'ετέρου έχω κάποια άλλα πράγματα που έχω κανονίσει να βάλω στο μπλογκ μου (περιμένει και η ιδέα της Κικής μας), δεν πειράζει αν καθυστερήσω μερικές ημέρες;

    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες. Οπότε μην αγχώνεσαι. Κι αν δεν προλάβεις τώρα θα συμμετέχεις την επόμενη.
      Καλησπέρα.

      Διαγραφή
  6. Διάλεξες ένα ξεχωριστό κομμάτι να παρουσιάσεις ! Ακόμα και η μουσική που έβαλες αν και δεν είναι στα δικά μου ακούσματα, οφείλω να παραδεχτώ ότι ένοιωσα να ταιριάζει και να με ξεσηκώνει όση ώρα διάβαζα τον στίχο... σαν να ήταν κάτι παράλληλο , όμοιο και όμως διαφορετικό... δεν ξέρω... απλά με ευχαρίστησε!
    Μια πολύ καλή ιδέα αυτή με την παρουσίαση αγαπημένων στίχων... Μπράβο Μαρία μου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. το να κλάψεις με δαύτο δεν είναι ντροπή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Έβαλες καταπληκτικό ποίημα κι έκανες την καλύτερη αρχή!
    Μπήκα κι εγώ στην παρέα με το μονόγραμμα!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μονόγραμμα είναι το αγαπημένο μου ποίημα. Τ είχα κάνει και βίντεο κάποτε.
      https://www.youtube.com/watch?v=gXt0hQvge0Q

      Σ΄ευχαριστώ.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
    2. Πήγα νωρίτερα και το είδα...καταπληκτική δουλειά έκανες...και απόλαυσα και κάποια άλλα δικά σου!
      Θέλω κι εγώ κάποια στιγμή να κάνω βίντεο και παρόλο που η Μαριλένα έδωσε κάποτε και οδηγίες, ακόμα δεν αξιώθηκα, δεν πρόλαβα να αξιωθώ σε μια προσπάθεια...

      Διαγραφή
  9. Ωραία αρχή έκανες, Μαρία μου!
    Μαγευτικό ποίημα και όμορφο τραγούδι!
    Αν μπορέσω θα κάνω και εγώ σχετική ανάρτηση!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ιδέα αυτή δεν θα είναι για μια φορά, θα είναι μόνιμη στήλη μια φορά την εβδομάδα και θα κρατά 2-3 μέρες. Οπότε αν δεν προλάβεις τώρα θα έχεις κι άλλες ευκαιρίες.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  10. Ααααα τι ομορφη ιδεα.. θα συμμετεχω και εγω μαλλον Μαρια μου :)
    Καλημερουδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Μαρία. Να συμμετάσχεις. Πολύ θα χαρώ.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  11. Καλημερα Μαρια μου!
    Υπεροχες οι επιλογες σου!
    Αγαπημενο ποιημα και φυσικα το τραγουδι μοναδικο!
    Η φωτο τελεια!

    Σημερα θα ετοιμασω και εγω κατι!
    Φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραία φιλενάδα.
      Σ΄ευχαριστώ.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  12. Έχε με στα υπόψιν για την επόμενη φορά, καθότι δεν προλαβαίνω αυτές τις μέρες :(
    Θα μας ειδοποιήσεις πάλι ε; Να είσαι καλά και καλή σου μέρα! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με την ησυχία σου καλό μου.
      Καλή συνέχεια.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  13. Καλημέρα Μαρία μου!! Τι καταπληκτική ιδέα!!! Εννοείται κι εγώ μέσα!! Μόνο επειδή δεν τα πάω καλά με τις διορίες θα μας ξαναπείς πότε μπορούμε, έτσι;;;
    Φιλάκια πολλά και καλό σ/κ να χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μαρία μου προσπάθησα να το προσθέσω μόνη μου αλλά δεν ξέρω αν τα κατάφερα γι αυτό στο στέλνω κι εδώ!!
    http://marilenaspotofart.wordpress.com/2014/05/30/o-swtiras-miltos-sahtouris-i-stigmi-sou-se-ena-piima/
    Εξαιρετική η ιδέα σου!!! Φιλιά δημιουργικά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ σ΄ευχαριστώ που με τίμησες.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  15. Ετοιμη και η δικη μου αναρτηση Μαρια μου.. Μπορεις να την βρεις εδω http://maria23f.blogspot.com/2014/05/blog-post_30.html την καταχωρησα και στα links. Ελπιζω να τα καταφερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ φίλη μου.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  16. Αν θα σας ενδιέφερε
    προτεινω και την δικη μου συμμετοχη
    από την τελευταια αναρτηση που είναι:

    Ένα ποιημα του λαικου ποιητη Φώτη Αγγουλέ - Αρμυρίκια

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυσικά.
      Την είχα δει την ανάρτηση και το σκέφτηκα και γω.
      Την προσθέτω πάραυτα!
      Καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. http://ekfrastite.blogspot.gr/2014/05/blog-post_8502.html
      ετοιμη!
      καλο σκ!

      Διαγραφή
  18. Φίλοι μου καλημέρα.
    Το ''Η στιγμή σου σ΄ένα ποίημα...'' τελειώνει απόψε το βράδυ για να ξεκινήσει ο 10ος διαγωνισμός φωτογραφίας ''Φωτογραφίζειν''. Όσοι προλάβετε να κάνετε τις αναρτήσεις καλώς. Αλλιώς σε λίγες μέρες θα επαναληφθεί και θα έχετε ξανά την ευκαιρία να ταξιδέψουμε ποιητικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. πολυ χαρηκα δεν προλαβα την πρωτη αναρτηση αλλα φυσικα και θα συμμετεχω !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλημέρα!Η ιδέα σου μου άρεσε πολύ, αν και την πρώτη φορά την είδα λίγο επιπόλαια.Ξαναγύρισα όμως και αν και η προθεσμία έχει λήξει, έκανα κι εγώ τη σχετική μου ανάρτηση.Αν θέλεις τη δέχεσαι.
    Η δική σου επιλογή μου άρεσε πολύ, όπως και οι φωτογραφίες και το τραγούδι που τη συνόδευσες.
    Πάντα με όμορφες ιδέες, έστω για λίγες ομορφότερες στιγμές..και όπως λες κι εσύ..ο καθένας κάνει ότι μπορεί.Φιλιά πολλά.
    ΥΓ. Αν το δεχθείς, πέρνα να πάρεις το link.Αν όχι (& μην έρχεσαι σε δύσκολη θέση) το αφήνουμε για την επόμενη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα