Σάββατο, 17 Μαΐου 2014

Η ένωση και ο χωρισμός (Ένας πίνακας... δυο ιστορίες)


Είναι μια ιδέα της marilenas. Άργησα λιγάκι να την πραγματοποιήσω. Να εμπνευσθούμε από έναν πίνακα που μας κάτι λέει, να τον συστήσουμε με λίγα λόγια για να τον μάθουν όλοι και να γράψουμε δυο ιστορίες (πεζό ή ποίημα) διαφορετικές . 

α) Αντανάκλαση: Η ιστορία-αντανάκλαση θα είναι μια ιστορία που είτε απεικονίζει το θέμα του πίνακα είτε αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό που νιώθετε εσείς για τον πίνακα.

β) Παραμορφωτικός καθρέφτης: Η ιστορία-παραμορφωτικός καθρέφτης θα είναι το αντίθετο. Μια ιστορία που είτε θα παραμορφώνει το θέμα του πίνακα είτε θα περιγράφει το εντελώς αντίθετο από αυτό που νιώθετε για τον πίνακα.

****************

Εγώ θα το αλλάξω λιγάκι. Τυχαίνει να έχω δυο πίνακες. Ο ένας αντίθετος του άλλου. Οι πίνακες δεν είναι κάποιου γνωστού ζωγράφου, αλλά ενός πολύ αγαπημένου μου ανθρώπου. Ήταν δώρο για τον γάμο μου. Ο ένας λέγετε ''η ένωση'' και ο άλλος ''ο χωρισμός''.

Επειδή συνήθως πρώτα έρχεται η ένωση και μετά ο χωρισμός, εγώ θα τα πλέξω αντίθετα θέλοντας να δώσω μια πιο αισιόδοξη νότα.


Ο χωρισμός.

Η ψυχή απορεί.
Ρωτά το μυαλό.
Το βρίζει, το φωνάζει, το ταρακουνά.
Μα τι να πει και αυτό;
Απάντηση δεν υπάρχει, δεν έχει
Για όλα φταίει.
Για όλα ευθύνεται.
Και το σώμα πονά.
Πονά σαν να έχει πληγές αληθινές, 
που όμως δεν επουλώνονται με κανένα φάρμακο.
Μόνο χειρότερες γίνονται.
Στάζουν αίμα και ζωή,
χαράσσετε με ένα ''γιατί''
και μένει αδειανό, κρύο, αποστειρωμένο.
Σαν να ξυπνάς από έναν εφιάλτη,
που όμως δεν είναι όνειρο.
Σαν να ζεις ένα φιλμ μελό, 
που όμως δεν είναι ταινία.
Σαν να ζεις μια ζωή,
που όμως δεν είναι δική σου.
Το φεγγάρι μίκρυνε απότομα.
Η θάλασσα μια ευθεία γραμμή.
Βαρετή και αδιάφορη.
Και η ψυχή συνεχίζει να ρωτά,
μέχρι και αυτή να πέσει αποκαμωμένη,
να κοιμηθεί τον ατέλειωτο θάνατο. 
Τον θάνατο που νιώθουν αυτοί που αγάπησαν περισσότερο.

************


Η ένωση.

Μετά το φεγγάρι μεγαλώνει ξανά.
Η θάλασσα διάφανη και λεία.
Τα βράχια θαρρείς μαλακώνουν κι αυτά.
Δεν μιλά κανείς.
Φοβόμαστε ότι οι λέξεις θα χαλάσουν ότι πιο όμορφο φτιάξαμε.
Και απλά σιωπούμε.
Όχι πια πόνο, όχι πια δάκρυα.
Γέρνει ο ένας στον ώμο του άλλου και κάνει μια ευχή.
Καμιά υπόσχεση, κανένας όρκος.
Τι ζει για πάντα;
Μόνο η στιγμή.
Μια τόση δα μικρή στιγμή.
Μόνο αυτή μπορεί να ζήσει για πάντα.
Μια ευχή.
Ας την ζήσουμε.

***********

22 σχόλια:

  1. ομορφοι πινακες. υπεροχα ποιηματα Μαρια!
    να εχεις ενα τελειο σκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Μαράκι μου
    Πολύ όμορφα έδεσες τον ποιητικό λόγο
    με τον συγκεκριμένο πίνακα!!!!
    Μου άρεσαν πολύ τα ποιήματά σου!!!

    φιλί γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που διάλεξες να εκφραστείς, όπως και οι πίνακες.
    Φυσικά λάτρεψα τα κείμενά σου!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαρία μου τα ποιήματά σου είναι απόλυτα εναρμονισμένα με αυτό που δείχνουν οι δύο υπέροχοι πίνακες.
    Μπράβο και στους δυο σας.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Μαρία μου!! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την συμμετοχή σου στην πρόσκληση!!! :))
    Είναι πολύ όμορφα τα ποιήματα που έγραψες για τους πίνακες και λάτρεψα ιδαίτερα την Ενωση!!! Μου αρέσει αυτή η άρρητη υπόσχεση που υποδηλώνει το ποίημα!!
    Κι αυτό το μαλακώνουν τα βράχια , το έκανα αμέσως εικόνα!!
    Οι πίνακες είναι πολύ ιδιαίτεροι κι αγαπώ πολύ τα χρώματά τους!!!
    Να σαι καλά Μαράκι μου δημιουργικό και σε ευχαριστώ πάρα πολύ για όλα!!! ♥
    Φιλάκια πολλά και καλό σ/κ να χεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα άφηνα κάτι τόσο ενδιαφέρον...
      Εγώ σ' ευχαριστώ για την ευκαιρία που μας έδωσες.
      Καληνύχτα.

      Διαγραφή
  6. Υπέροχη η αντιστροφή σου και όλα τα νοήματα που περικλείουν οι στίχοι σου.
    Οι πίνακες επιβλητικοί και απόλυτα συμβολικοί. Λάτρεψα τις αποχρώσεις τους.
    Μπράβο ρε Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Καληνύχτα.

      Διαγραφή
  7. Οι πίνακες είναι εκπληκτικοί και γεμάτοι νοήματα... το ίδιο και τα λόγια σου που τους συνοδεύουν.
    Καλή Κυριακή να έχεις, φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για το σχόλιο.
      Καληνύχτα φίλη μου.

      Διαγραφή
  8. Τι ζει για πάντα;
    Οι πίνακες που διάλεξες είναι πράγματι ξεχωριστοί. Κι εσύ όμως εμπνεύστηκες καταπληκτικά ποιήματα.
    Κρατάω τους παρακάτω στίχους από τον "παραμορφωτικό πίνακα".
    "Μόνο η στιγμή.
    Μια τόση δα μικρή στιγμή.
    Μόνο αυτή μπορεί να ζήσει για πάντα.
    Μια ευχή.
    Ας την ζήσουμε"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι... ας την ζήσουμε επιτέλους.
      Καληνύχτα φίλη μου.

      Διαγραφή
  9. Μαρία μου εξαιρετική η ιδέα σου! Λάτρεψα ποιήματα και πίνακες !!!!
    Κρατώ αυτό :
    Τι ζει για πάντα;
    Μόνο η στιγμή...
    Πόσο δίκιο έχεις !!!!
    Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα κοπέλα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα φίλη μου.
      Σε φιλώ και σ' ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  10. Υπέροχα τα ποιήματά σου Μαρία, κάθε στίχος, κάθε λέξη απόλυτα εναρμονισμένα με τους θαυμάσιους πίνακες που επέλεξες....."και η ψυχή συνεχίζει να ρωτά...."Τι ζει για πάντα: Μόνο η στιγμή ! ".....με συνεπήρε η εξαιρετική ανάρτησή σου...Να είσαι καλά Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια.
      Καλημέρα!

      Διαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα