Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

Η τυραννία της μικροπρέπειας Reload.

Κάθε μέρα συναντώ ανθρώπους. Μικροπρεπείς και άσχημους. Άνθρωποι που σου καταρρακώνουν την αξιοπρέπεια, σε προσβάλουν, σου αφαιρούν αξία, σε κρίνουν για τα πιστεύω σου, κοροϊδεύουν τις ιδέες σου. Για να δείχνουν αυτοί πιο πλούσιοι, πιο σπουδαίοι. Ενώ στην πραγματικότητα είναι ένα τίποτα, ένα μηδέν. Μόνο αρνητική ενέργεια γεμίζουν το περιβάλλον. Όσο περνάει ο χρόνος μου φαίνονται ακόμα πιο κακοί και άσχημοι. 
Και κάθε φορά που συναντώ κάτι τέτοιο μου έρχεται αμέσως στο μυαλό, ένα παλιό κείμενο που είχα γράψει, σε μια στιγμή απέραντου θυμού.

''Δεν απορώ, ούτε καταλαβαίνω
πώς συνεχίζω να υπάρχω μ'όλα αυτά
Θέλω να βγω από δω μέσα κι όμως μένω
σε μια ομίχλη που ναρκώνει την καρδιά.''
Σε μια τυραννία μεγαλύτερη του Δράκοντα, πιο βαριά και από τις πλάκες των νόμων του. Την τυραννία της καθημερινότητας, την τυραννία της μικροπρέπειας. Από αυτή που μπορείς να ξεφύγεις μόνο αν εξατμιστείς, μόνο αν ζεις χωρίς ανθρώπους.
Σε αυτή υποβάλουμε όλους του ανθρώπους καθημερινά. Καταπιέζουμε τα συναισθήματα τους και τα θέλω τους. Προσπαθούμε να ασκήσουμε πάνω τους την εξουσία που ο καθένας μας νομίζει ότι έχει. Για να νιώσουμε τον άλλον κτήμα μας, υποχείριό μας. Για να αισθανθούμε έστω μια στιγμή ανώτεροι και αυτάρεσκοι. 
Δώσε μου εξουσία να σου δείξω ποιος είμαι. Η εξουσία του δασκάλου, του αφεντικού, του αστυνομικού, του γονιού, ακόμα και η εξουσία του ίδιου του έρωτα. Κάθε φυσική, σωματική ή υποτιθεμένη ανωτερότητα που θα χρησιμοποιηθεί όχι για να συνετίσει ή να συμβουλέψει αλλά για να ικανοποιήσει την ματαιοδοξία της τυραννίας και να καταρρακώσει την προσωπικότητα του άλλου. Ώστε να μην μπορέσει να μας επιβληθεί, να μην μπορέσει να είναι πρώτος στην σκέψη, πρώτος που θα κόψει το νήμα. Να μην τον αφήσουμε καν να τρέξει. Για να φανούμε εμείς οι πρώτοι και καλύτεροι. Και ας μην έχουμε τρέξει ούτε 'μεις.
Η καταπίεση οδηγεί στους μεγαλύτερους δυνάστες. Μετατρέποντας τους ανθρώπους σε σκλάβους, δημιουργούμε τους μεγαλύτερους τυράννους. Τους δολοφόνους της ανθρώπινης σκέψης και αυτοδιάθεσης. Και δε βαστιέται πλέον τέτοια τυραννία. Αυτή θα μας οδηγήσει, αν δεν μας έχει ήδη οδηγήσει, στις πολιτικές τυραννίες. Εμείς οι ίδιοι οι μικροί τύραννοι του μικρόκοσμού μας, δικτάτορες της οικογένειας, της εταιρίας, της σχέσης, της φιλίας, εμείς θα αφήσουμε τους τυράννους της πολιτείας να μας εξαφανίσουν. Αν εμείς οι ίδιοι δεν αλλάξουμε και δεν αγαπήσουμε την δική μας ελευθερία και δεν την σπαταλήσουμε στον φόβο. 
Γιατί η ικανοποίηση της εκμετάλλευσης του ανθρώπου είναι ένα μαχαίρι χωρίς λαβή. Πληγώνει τους άλλους αλλά πληγώνει και μας. Μας αφήνει κενούς και μετέωρους. Χωρίς βάσεις να πατήσουμε και να αναρριχηθούμε ως άνθρωποι. Ως άνθρωποι που βλέπουν με ματιά συμπάθειας το κρίμα του άλλου και όχι ως ευκαιρία επιβολής. Ως άνθρωποι που αγαπάμε το ελάττωμα ή το προτέρημα του άλλου, μα πάνω από όλα την δικιά μας δύναμη, την δικιά μας αδυναμία.
Αφήστε τους ανθρώπους να ανθήσουν όπως θέλουν και ας αποδεχτούμε την μοναδικότητά μας. Γιατί δεν υπάρχει μεγαλύτερη τυραννία από την μικροπρεπή τυραννία.

Αυτό λοιπόν, αυτό που μπορώ να κάνω και κάνω είναι να χαράξω μια γραμμή. Μια γραμμή τόσο παχιά και έντονη, ηλεκτροφόρα και αυστηρή. Και να μην αφήνω κανέναν άσχημο άνθρωπο να περνά και να γεμίζει αρνητική ενέργεια τη ζωή μου. Αυτή όμως η γραμμή θα σβήνει διάπλατα για τους καλοπροαιρέτους ανθρώπους, για αυτούς που προσπαθούν για το καλύτερο, για αυτούς που αγαπούν τους ανθρώπους.
Μη περιμένετε από κανένα καθεστώς να αλλάξει αυτό το κόσμο. Τα καθεστώτα πάντα θα συντηρούν το σύστημα. Το σύστημα που πάντα θα θέλει τους ανθρώπους σκλαβωμένους, για να μπορούν αυτοί, οι λίγοι που το χρησιμοποιούν, να πλουτίζουν. Και όσο εμείς δεν αντιδράμε, το σιγοντάρουμε και φέρουμε μεγάλη ευθύνη για αυτό.


Η ελευθερία ξεκινά από τον καθένα μας και από το πόσο αφήνουμε τους συνανθρώπους μας και τον ίδιο μας τον εαυτό να την γευτεί. Η Ελευθερία είναι μια θάλασσα. Άλλοι πλατσουρίζουν την ακτή και άλλοι κολυμπάνε στα βαθιά.

***********
Μη ξεχνάτε να στέλνετε τις φωτογραφίες σας για τον διαγωνισμό Φωτογραφίζειν με θέμα ''Εγκατάλειψη'' μέχρι και το Σάββατο 15/3.
Κόντρα στους νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όσο και όπως μπορεί ο καθένας μας.
Πληροφορίες ΕΔΩ.


24 σχόλια:

  1. Kαλημέρα Μαρία μου.
    Σήμερα μου έδωσες την ευκαιρεία να διαβάσω ένα κείμενο που απ ότι είχα είχε γραφτεί πολύ καιρό πριν και ομολογώ πως νοιωθω την ανάγκη να σε ευχαριστήσω που το διάβασα ξανά!
    Σίγουρα κατι ασχημο σου συνεβει για να θελησεις να το μοιραστεις μαζι μας και παλι αλλα ειλικρινα απο τα καλυτερα κειμενα που εχω διαβασει σε αυτα τα θεματα.

    Ολα θα φτιαξουν! Φιλακια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να φτιάξουν όλα θα πρέπει πρώτα τα φτιάξουν/αλλάξουν οι άνθρωποι.
      Σ΄ευχαριστώ.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Μαρία μου
    Πολύ ωραίο και με εμβάθυνση
    το κείμενό σου...το προσυπογράφω!!!!


    φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ποσο δικαιο εχεις σε ολα ! Πραγματικα καποιες απορω γιατι υπαρχουν καπιοι ανθρωποι που ειναι ετσι.. Δεν βρισκω ομως απαντηση,.
    Καλη συνεχεια
    Φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έτσι όπως τα λες είναι!

    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εξαιρετικό κείμενο Μαρία μου και πόσο δίκιο έχεις.
    Καλό βράδυ.
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είχα διαβάσει κάπου (νομίζω στον Μπαμπινιώτη) μια φράση που μου έμεινε στο μυαλό: "καταθλιπτική ομοιομορφία".
    Πόσο καταθλιπτικός θα ΄ναι ο κόσμος αν η ομοιομορφία εικρατήσει της μοναδικότητας του καθενός μας;

    Κάθε ανθρωπάκι που ζητάει τυράννους και Δράκοντες, για κάποιους είναι ο ίδιος τύραννος και κάποιους τυράννους έχει κι αυτός.
    Έτσι έμαθε να ζει (ή μάλλον επιβιώνει), αυτό ζητάει κι απ' την κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα δεν το βλέπω να επιβιώνει και πολύ. Παντού, ειδικά στην φύση η ποικιλομορφία είναι αυτό που την χαρακτηρίζει. Γιατί η μοναδικότητα συναντιέται σε κάθε είδος.
      Έτσι είναι και στους ανθρώπους.
      Δεν είμαστε μηχανές, αλλά έτσι θα γίνουμε αν συνεχιστεί αυτό.

      Καλημέρα αρχηγέ.

      Διαγραφή
  7. Εξαιρετική η ανάλυσή σου Μαρία μου και ναι τα έχω σκεφτεί κι εγώ όλα αυτά...
    Όχι πως βγάζω τον εαυτό μου στο απυρόβλητο ή ότι δεν έχω κάνει τα λάθη μου
    με τους άλλους ανθρώπους, άσχετα αν ήμουν καλοπροαίρετη και μου βγήκε
    διαφορετικά από ότι νόμιζα.
    Η ουσία όμως για εμένα είναι πως να ξεχωρίσεις όλους τους λάθους ανθρώπους
    που μπαινοβγαίνουν στην ζωή σου προτού σου στερήσουν την ''ελευθερία'' σου
    ότι κι αν σημαίνει αυτό;
    Καλά για εκείνους που η υπέρμετρη ματαιοδοξία τους έχει κάνει να είναι φόρα παρτίδα...
    για τους άλλους; τους υπογείως κινούμενους; που ξυπνάς ένα ωραίο πρωί και
    βρίσκεσαι με το μαχαίρι καρφωμένο πισώπλατα από τον δικό σου , τον φίλο, την φίλη,
    τον γνωστό, το αφεντικό, τον συνάδελφο και ούτε είχες διαβάσει τα σημάδια, ούτε
    πήρες χαμπάρι τι σε περιμένει.
    Τι κάνουμε τότε;
    Βέβαια βάζουμε τα ηλεκτροφόρα κι εγώ το έχω κάνει και με
    αυστηρά κριτήρια περνάμε τις φιλίες μας κι έτσι κάτι γίνεται...
    θα τα προτιμούσα όμως πιο απλά τα πράγματα... να έχει
    πετάξει την τόση ματαιοδοξία και βλακεία μη πω , ο άνθρωπος
    από πάνω του και να μάθει να αγκαλιάζει τον άνθρωπο ...
    Δύσκολο... ανέφικτο; Ίσως!
    Πάλι με έβαλες σε σκέψεις Μαρία μου....κι είναι η δεύτερη φορά
    που έρχομαι να το διαβάσω για να έχω καθαρό μυαλό ...

    Καλή σου μέρα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν είναι κάποιος προσφιλής τότε είναι πιο δύσκολο να τον βγάλεις από τη ζωή σου αλλά συνάμα και πιο επιτακτικό. Γιατί εκμεταλλεύτηκε την αγάπη σας.
      Καλημέρα να έχεις.

      Διαγραφή
  8. καλημέρα

    κατανοώ την αγωνία και ενίοτε την πίκρα αλλά η ελευθερία στην συνείδησή μου έχει άλλες διαστάσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όμορφο το κειμενό σου.
    Ελπίζω να είσαι καλά
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μου αρέσει που προβληματίζεις Μαρία μου με τα κείμενα σου!
    Φεύγοντας παίρνω κάτι μαζί μου.
    Κι αυτό είναι καλό.
    Πολύ καλό!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι για αυτό.
      Καλημέρα φίλη μου καλή.

      Διαγραφή
  11. Μαρία καλημέρα και καλώς σε βρήκα!
    Μου άρεσε ιδιαίτερα το κείμενό σου και συμφωνώ μαζί σου για το πόσο αυταρχικά και δεσποτικά φερόμαστε πολλές φορές στους γύρω μας.
    Δε σεβόμαστε την ελευθερία των άλλων,ούτε και τη δική μας καμιά φορά!
    Να έχεις ένα όμορφο σαββατοκύριακο!
    Ανθή (diaba-zo.blogspot.gr)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες. Χαίρομαι που σου άρεσε το κείμενό μου.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  12. Μαρία μου κολύμπησα στη θάλασσα της σκέψης σου και στην καταπληκτική φωτογραφία σου...
    Ολόσωστα όσα λες και το ξέρεις καλά πως οι λογής "τύραννοι" είναι στο θρόνο που εμείς τους ανεβάζουμε. Για τους πολιτικούς μας δυνάστες με την ψήφο μας και για τους προσωπικούς μας, με την ανοχή και την υποχωρητικότητά μας.
    Ελπίζω και εύχομαι από τότε που έγραψες αυτό το κείμενο, να έχουν αποκαθηλωθεί οι προσωπικοί σου "τύραννοι"...
    Να'σαι καλά και καλή δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι προσωπικό τύραννοι αποκαθηλώνονται για να πάρουν την θέση τους άλλοι.
      Χρέος μας να τους καταρρίψουμε και αυτούς.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα