Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Στην Πατρίδα φιλιά και κουράγιο να πεις, μην ξεχάσει.

Θα βρεθούμε ξανά όταν όλα έχουν περάσει. Αλλά όλα αυτά μοιάζουν ότι δεν περνάνε ποτέ.


Σήμερα στεναχωρήθηκα με αυτή η ανάρτηση.
Είμαι πολύ συναισθηματικά φορτισμένη και έτσι μην περιμένετε συνοχή στο κείμενο.
Η ζωή, όπως και να ορίζετε αυτό για τον καθένα, μας παίρνει μακριά ανθρώπους που αγαπάμε. Ή παίρνει εμάς μακρυά τους. Ο ένας σκέφτεται τον άλλο, πονάει, νιώθει την έλλειψη, αλλά τι μπορεί να κάνει; Τι μπορεί να απαλύνει τον πόνο; Η δουλειά, οι παρέες σε κάνουν και ξεχνάς κάποιες στιγμές αλλά η σκέψη πάλι εκεί τρέχει. Σε ένα τηλεφώνημα, σε ένα μήνυμα.
Μα πόσο μπορούν όλα αυτά να αναπληρώσουν το κενό που έχουν αφήσει στην ψυχή σου ή το κενό που έχεις αφήσει εσύ στην ζωή τους;
Όλοι λίγο πολύ αναγκαζόμαστε να μεταναστεύσουμε. Άλλοι στο εξωτερικό, άλλοι στο εσωτερικό. Όλοι μακρυά από τους ανθρώπους μας, μακρυά από την πατρίδα μας. Και όσο συνεχίζετε αυτή η κατάσταση όλο και περισσότερο θα χωρίζουμε από τους δικούς μας. Κι όλοι θα ζούμε με ένα καημό, με ένα μαράζι. Οι γονείς για τα παιδιά τους, οι σύντροφοι για τους συντρόφους τους, οι φίλοι για τους φίλους. 
Μου είπε σήμερα κάποιος ότι είναι κατά της λαθρομετανάστευσης. Με πολύ παρρησία και στόμφο. Ξέρεις κανέναν που είναι υπέρ του λέω ή που να είναι υπέρ της μετανάστευσης; Που τολμάς και ξεστομίζεις τέτοια πικρά λόγια. Ξέρεις κανέναν να πονά λιγότερο που είναι νόμιμος μετανάστης; Η μαμά του μαραζώνει λιγότερο; Είμαστε ΟΛΟΙ θύματα μιας κατάστασης που αρνούμαστε να δούμε και να πολεμήσουμε. Γιατί είμαστε δειλοί. Αλλά το χειρότερο είναι πως είμαστε άκαρδοι.
Έχω ζήσει μακρυά από το σπίτι μου, ζω μακρυά από αυτό. Λαχτάρησα την αγκαλιά της μάνα μου, το χάδι του πατέρα μου, τα αστεία του αδερφού μου, την ξενοιασιά της παρέας μου. Που να ήμουν και σε ξένη χώρα. Με άλλη κουλτούρα, με άλλους ανθρώπους. Νόμιμη ή παράνομη.
Και άντε εμείς παίρνουμε το αεροπλανάκι μας ή το πλοίο μας και πάμε εκεί που είναι να πάμε. Να γίνουμε λαντζέρηδες, σερβιτόροι, επιστήμονες, υπάλληλοι. Άλλοι που στοιβιάζονται σε αμπάρια πλοίων  περπατούν με τα πόδια βουνά και ποτάμια για να έρθουν να γίνουν τι; πόρνες, επαίτες, να πουλάν cd, να καθαρίζουν τζάμια στα φανάρια και να μένουν στο δρόμο, άντε σε καμιά παράγκα το πολύ.
Ξέρετε όμως τι κοινό έχει μια παράγκα με ένα διαμέρισμα; μια πόρνη με μια μαγείρισσα; Την λαχτάρα για την πατρίδα. Για τους ανθρώπους που μείναν πίσω, που μπορεί να μην τους ξαναδούν. Οι πρώτοι λόγω δουλειάς και οι δεύτεροι λόγω θανάτου. Πόσοι από αυτούς μένουν στα αζήτητα. Χωρίς τάφο, χωρίς να τους κλάψει κανείς. 
Μα τι είναι πατρίδα; Μια λέξη κουρελιασμένη, ταλαιπωρημένη και παρεξηγημένη. Πατρίδα είναι η θύμησες, οι αγάπες, οι έρωτες, ο πόνος που σε δένουν με ένα τόπο. Είναι οι άνθρωποι. Και πονούν όλοι το ίδιο. Είτε είναι Ρώσοι, είτε Σύριοι, είτε Ρουμάνοι, είτε Αιγύπτιοι.
Ξέρετε ο πόνος και η χαρά δεν κάνει διακρίσεις.


Για τα ξενάκια μου...
μας πήρε κάποτε η δύση, θα μας ξαναφέρει η ανατολή. 
Καλή πατρίδα για όλους.

27 σχόλια:

  1. Aααα να γειά σου!!!
    Σήμερα συγκεκριμένα είχα αυτή τη συζήτηση με το γιό μου,γιατί άκουσε στο σχολείο του κάτι ρατσιστικά σχόλια και πράγματα περί λαθρομετανάστευσης και αυτά ακριβώς που λες του εξηγούσα,απλά με λίγο πιό παιδικό τρόπο ώστε να το καταλάβει...
    Φιλιά πολλά και πέρνα να παραλάβεις κάτι...έγινε απονομή ''καυτή'' χιχιχι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι ακούνε και αυτά φαντάζομαι.
      Δύσκολη και σένα η θέση σου.

      Τα είδα τα βραβεία σου... δεν πρόσεξα ότι είμαι γω. Τρελοκομείο!!

      Διαγραφή
    2. Mέσα σε όλα,με ρώτησε γιατί ένας συμμαθητής του είναι ''καφέ'' και είναι παράξενος και αυτό που του είπα,είναι ότι όπως για εκείνον φαίνεται παράξενος που είναι ''καφέ'',έτσι και για αυτό το παιδάκι φαινόμαστε εμείς παράξενοι που είμαστε άσπροι.Προσπαθώ να μην επηρρεαστεί από κάτι ''καλόπαιδα'' στο σχολείο και αποφεύγει τα ξένα παιδιά...θέλω να μάθουν και τα 2 μου παιδιά ότι όλοι είμαστε ίδιοι και ίσοι...Και να σου πω κάτι?Μην κατηγορούμε τους νέους που είναι ρατσιστές,αλλά τους γονείς τους...την παιδεία την παίρνεις από το σπίτι σου μέσα.
      Φιλάκια πολλά :)

      Διαγραφή
  2. ΞΕΝΑΚΙ..Μετρας αναποδα κι εσυ;;;...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ομορφο κείμενο. Με ΚΑΡΔΙΑ!
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο ανθρωπος εχει καταντησει ανοητος.

    Καλο βραδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. Κάθε μέρα φτιάχνω μια νέα πατρίδα
    όπου πεθαίνω και ξαναγεννιέμαι όταν θέλω
    μια πατρίδα χωρίς χάρτες και σημαίες
    δοξασμένη από το βάθος των ματιών σου
    που με συντροφεύουν καθ’ όλη την διάρκεια
    του ταξιδιού, στους εύθραυστους ουρανούς
    σε όλα τα μέρη της γης εγώ κοιμάμαι ερωτευμένος
    σε όλες τις κατοικίες ξυπνάω παιδί
    το κλειδί μου μπορεί να ανοίξει όλα τα σύνορα
    και τις πόρτες από κάθε μαύρη φυλακή
    αιώνιες επιστροφές κι αναχωρήσεις η υπαρξή μου
    δίνει φωτιά στη φωτιά και νερό στο νερό
    ο ύμνος των πατρίδων μου είναι το τραγούδι του κότσυφα
    και εγώ το τραγουδώ κάθε εποχή στου φεγγαριού τη χάση
    που πηγάζει από το σκοτεινό μέτωπό σου και από τ’ αστέρια
    με τη αιώνια θέληση του ήλιου
    Γκεζίμ Χαϊνταρί–
    Ένας Αλβανος μετανάστης Ποιητής, απο το 1992 ζει εξόριστος στην Ιταλία


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συγνώμη αλλά δεν κατάλαβα...τελικά η πατρίδα περιλαμβάνει γεωγραφικό χώρο ή όχι;
    Δηλαδή, αν για παράδειγμα ο "Αλχημιστής" θα μπορούσε να έχει κοντά του τους γονείς του, τα αδέλφια του και τους φίλους του θα ήταν εντάξει;
    Γιατί εγώ κάπως αλλιώς διάβασα το κείμενό του..
    Καλημέρα με αγάπη για την ελευθερία των λαών,
    να ζουν όπως εκείνοι θέλουν, και όχι επειδή κάποιες λέσχες
    ή συμφέροντα, τους το επιβάλουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη που μπήκα σφήνα, μα τυχαίνει να συμφωνώ τόσο πολύ με τα λόγια του Ανταίου, αν και δεν είναι καθόλου παρήγορη η κατάσταση...
      Γέμισε η Γη με "Ξενάκια"...
      Καλησπέρα σε όλους.

      Διαγραφή
    2. Ανταίε τι θες να σου εξηγήσω; Μια έννοια που για τον καθένα έχει διαφορετικό νόημα; Αν θες να σου πω για τον Αλχημιστή, όχι δεν θα ήταν ευτυχισμένος. Για τι για αυτόν η πατρίδα είναι ένα σύνολο πραγμάτων. Για μένα μπορεί και να ήταν διαφορετικά. Αν ρωτήσεις την μαμά μου δεν της καίγεται καρφί για τον χώρο, αρκεί να μας είχε κοντά της.
      Κατά το δεύτερο μισό του σχολίου συμφωνώ απόλυτα.

      Joan τον όρο ξενάκια γιατί τον έβαλες σε εισαγωγικά;

      Καλημέρα σας.

      Διαγραφή
    3. Έλα μου ντε!
      Τον διορθώνω πάραυτα:
      ΞΕΝΑΚΙΑ.

      Απλά, πονάει πολύ αυτή η άτιμη η λέξη.
      Όταν ήμουν παιδί έκλαιγα όταν άκουγα αυτό το τραγούδι:
      http://www.youtube.com/watch?v=KiQMsBZMx5U
      Σταύρος Κουγιουμτζής, για να μην ξεχνιόμαστε...

      Ακόμα κλαίω όταν το ακούω. Έβλεπα "μπροστά" τελικά..!
      Χαχα(πικρό γέλιο...)

      Διαγραφή
    4. Συγνώμη για την παρατήρηση αλλά τα εισαγωγικά μου έδωσαν μια αίσθηση ειρωνείας.
      Μάλλον λάθος έκανα.

      Διαγραφή
    5. Μαράκι, έστω και αργά, ελπίζω να κατάλαβες πως μόνο ειρωνικά δεν μιλούσα... Αντιθέτως μάλιστα... Με 2 παιδιά από την οικογένεια στο εξωτερικό, η ειρωνεία είναι ανύπαρκτη λέξη.....
      Η λέξη ΞΕΝΑΚΙΑ ήταν σε εισαγωγικά επειδή είναι λέξη που δεν την έχει το λεξικό... Βλέπεις, τα λεξικά έχουν δικούς τους κανόνες... Σε φιλώ

      Διαγραφή
    6. Ναι το κατάλαβα επειδή σε ξέρω. Απλά το επισήμανα προς αποφυγή παρεξηγήσεων από άλλους.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  7. Η μετανάστευση στον Έλληνα κόστιζε ανέκαθεν περισσότερο απ΄ ότι σε οποιαδήποτε λαό.Είχαμε κι έχουμε τα καλύτερα εδάφη στον κόσμο κι όταν ο Έλληνας αναγκάζεται να φύγει απ΄ την χώρα του για διάφορους λόγους είναι μεγάλη πληγή για τον ίδιο κι ευημερία για τη χώρα που πηγαίνει.Αυτό δεν συμβαίνει το ίδιο με κανέναν άλλο λαό στον κόσμο, γιατί από ΄κείνες τις περιοχές που βρίσκονται έρχονται σε χώρα που γι΄ αυτούς αποτελεί "γη της επαγγελίας".Είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας, ανακάλυψα όλον τον κόσμο, είμαι μέσα σ΄ όλες τις μεγάλες ανακαλύψεις, πίσω απ΄ τις κατακτήσεις του διαστήματος πάλι εγώ(κι ας μην τους καταγράφει εσκεμμένα η ιστορία) κι όσο θα προχωράει ο κόσμος θα με βρίσκουν μπροστά τους.Ντρέπομαι μόνο που όσα χρόνια και να πέρασαν κι ενώ ότι έκανα το ΄κανα μόνος μου, δεν είχα ποτέ δίπλα μου πολιτικούς που να βοηθούσαν εμένα κι όχι αυτούς που μ΄ έστελναν στους πέντε ανέμους!
    Πάλι φόρτωσα κι έχασα και τον ύπνο... πάω τώρα να φτιάξω ένα φραπεδάκι να ηρεμήσω!Καλό σου απόγευμα!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιατι κοστίζει στον Έλληνα περισσότερο; Μην μπαίνουμε στην διαδικασία να μετράμε ποιος πονάει πιο πολύ. Δεν μπορούμε να το ξέρουμε. Το θέμα είναι να πολεμάμε αυτό που δημιουργεί την μετανάστευση και όχι να μετράμε για το πόσο ευεργετικοί είναι οι Έλληνες για το εξωτερικό και πόσο η Ελλάδα για τους ξένους.
      Φυσικά όμως όταν έφευγες πχ από την Σερβία εν καιρώ πολέμου έβλεπες την Ελλάδα ως γη της επαγγελίας. Άλλα αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό που άφηνες πίσω δεν το πονούσες.
      Μάλλον διαφωνώ με το σχόλιο σου.
      Καλό απόγευμα και καλή φραπεδιά.

      Διαγραφή
  8. Ποιος εβαλε τα όρια ρε γμτ; Ποιος;

    Ποιος επιβάλλει το σωστό και το λάθος;; Ποιος;;

    Σε ποιον λείπει λιγότερο η δική του "πατρίδα" όταν εχει αφήσει πίσω του οικογένεια;

    Δεν υπάρχουν ασπροι και μαυροι ...μόνο καλοί και κακοί!!


    Τα φιλια μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα σύνορα υπάρχουν για αυτούς που δεν αγαπούν.
      Καληνύχτα.

      Διαγραφή
  9. Άκουγα χθες κάποιους Βούλγαρους να λένε στην εκπομπή του Στέλιου Ελληνιάδη στο "Κόκκινο" ότι από τα 8 εκατομμύρια έχουν φύγει οι 500.000 τα τελευταία 4-5 χρόνια!
    Κανένας δεν φεύγει χωρίς λόγο από τη χώρα του. Έχω δύο ξενάκια και το κείμενό σου με συγκίνησε.
    Ο χειρότερος λόγος είναι η φτώχεια. Επειδή τότε είσαι έρμαιο του κάθε εργοδότη και του κάθε χρυσαυγίτη.
    Σε έναν ιδεώδη κόσμο, όλος ο πλανήτης θα ήταν πατρίδα μας. Δυστυχώς, η μισαλλοδοξία κι η ανοησία δεν μας αφήνουν να τον δούμε έτσι.
    Καλή σου νύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ στις Σέρρες έχει πολλούς Βούλγαρους. Μερικοί ζουν στο δρόμο. Φαντάσου πόσο χειρότερα είναι στην πατρίδα τους για να προτιμούν να κοιμούνται εδώ στο δρόμο.

      Καμιά αξία στην ανθρώπινη ζωή πλέον.

      Να χαίρεσαι τα ξενάκια σου

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ. Να είσαι πάντα καλά, Μαρία μου, με την οικογένειά σου.

      Διαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα