Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Χωρίς αυτοκίνητο.


Χθες το βράδυ, βυθισμένη στην κούρασή μου και στην αναδουλειά μου, περιδιαβαίνοντας το διαδίκτυο, έπεσα πάνω σε ένα διαμαντάκι της τηλεόρασης. Καμιά φορά λες ότι θα απέχεις από τις αναρτήσεις λόγω κούρασης, αλλά οι αναρτήσεις σε βρίσκουν από μόνες τους.
Όταν δεν βλέπεις καθόλου τηλεόραση, εκτός από πολλά σαχλά και χαζά που γλιτώνεις, δυστυχώς χάνεις και κάποια άξια παρακολούθησης. Είναι λοιπόν μια εκπομπή στην ΕΤ3 που λέγετε ''Χωρίς αυτοκίνητο''. Ελπίζω να είμαι η μόνη που δεν την είχα υπόψη μου και αν δεν την έχετε δει να την δείτε οπωσδήποτε.
Και πάνω που έλεγα ότι χρειάζομαι επειγόντως διακοπές, χάθηκα στις εικόνες της, ήταν σαν να πήγα σε αυτά τα μέρη (σε μερικά έχω πάει) και πραγματικά χαλάρωσα.
Πληροφοριακά για την εκπομπή (αντιγράφω από την σελίδα της ΕΡΤ):
Σειρά 10 ημίωρων εκπομπών που έχει ως παρουσιαστές νέους που εναλλάσσονται σε κάθε επεισόδιο. Αγόρια και κορίτσια που μεγαλώνουν σε αστικά κέντρα και αναζητούν εκτός πόλης μονοπάτια που οδηγούν στην πρακτική γνώση του παλιού και του νέου, της παράδοσης και των νέων τάσεων, της δημιουργίας και της φυσικής ομορφιάς.
Περπατώντας, βιώνουν άμεσα την εμπειρία και τη μοιράζονται με τον τηλεθεατή. Αντί να επισκεφτούν ένα χωριό με αυτοκίνητο, ακολουθούν τη διαδρομή με τα πόδια, ζώντας μία περιπέτεια. Στη διάρκεια αυτής της διαδρομής συναντούν εικόνες αυθεντικές, όπως ένας βοσκός ή ένα παλιό γεφύρι, ενώ κάποιες φορές έρχονται αντιμέτωποι με φυσικά φαινόμενα, όπως μία ξαφνική νεροποντή.
Σε κάθε περίπτωση, το ταξίδι γίνεται «Χωρίς αυτοκίνητο» και σκοπός δεν είναι ο προορισμός, αλλά οι φυσικές ομορφιές και οι μικρές περιπέτειες που οδηγούν σε αυτόν.
Η σειρά είχε ολοκληρωθεί και μπορείτε να βρείτε όλα της τα επεισόδια ΕΔΩ.

Στη σειρά αυτή θα δείτε μια άλλη Ελλάδα, άλλους Έλληνες, που ζουν αρμονικά με τη φύση. Την αγαπούν και την σέβονται. Ζουν από αυτή και για αυτή.

Μεγάλη τιμή όμως για μένα είναι ότι οι τέσσερις από τις δέκα εκπομπές είναι αφιερωμένες στην Βόρεια Εύβοια, τον τόπο μου.


Η πρώτη εκπομπή για την Β. Εύβοια μας πάει στα Λιχαδονήσια (είχα κάνει ένα αφιέρωμα πιο παλιά για αυτό το θαύμα της φύσης), μας γνωρίζει έναν παραγωγό σύκων και στο τέλος μας ξεναγεί στο φαράγγι των Αγδίνων. Δείτε την ΕΔΩ.


Η δεύτερη εκπομπή μας γνωρίζει παιδιά και νέους που ζουν στην περιοχή. Ο καθηγητής που δείχνει ήταν και δικός μου καθηγητής. Δείτε την ΕΔΩ.



Η τέταρτη εκπομπή μας γνωρίζει μια ομάδα, τους free and real, που στοχεύει στην αυτάρκεια των ανθρώπων μέσω της φύσης και έναν περιβαλλοντολόγο που μας ξεναγεί σε μαγικές τοποθεσίες. Δείτε την ΕΔΩ.


Και η τέταρτη εκπομπή μας πηγαίνει στο φαράγγι της Αγίας Άννας, όπου γνωρίζουμε μια ομάδα εθελόντριες από το Βέλγιο που ανοίγουν το μονοπάτι προς το φαράγγι. Δείτε την ΕΔΩ.


Είναι ένας τόπος ξεχασμένος από την πολιτεία, παρθένος. Το δάσος της Β. Εύβοιας είναι από τα ομορφότερα της Ελλάδας, αλλά από τα πιο άγνωστα. Η εναλλαγή του με το μπλε της θάλασσας το κάνει μοναδικό. Μια επίσκεψη θα σας πείσει.
Για όποιον θέλει πληροφορίες μη διστάσει να μου στείλει e mail.

Όλες οι εκπομπές μου άρεσαν, αλλά αυτή που με καθήλωσε είναι ΑΥΤΗ. Η εκπομπή για το οροπέδιο της Γκαμήλας, που βρίσκετε στον εθνικό δρυμό Βίκου-Αώου, στη Βόρεια Πίνδου. Μιλάμε για εικόνες απείρου κάλους, που δεν φαντάζεσαι ότι υπάρχουν στην Ελλάδα. Πραγματικά έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Τι Γκραντ Κάνιον, τι Παταγονία. Εδώ μιλάμε για έναν πραγματικό παράδεισο.




Ελπίζω να σας ταξίδεψα όμορφα.
Σας φιλώ.

Οι φωτογραφίες της Γκαμήλας από ΕΔΩ και ΕΔΩ
Οι άλλες από την Εύβοια είναι δικές μου

UPDATE: Επειδή η χουντοκυβέρνηση έριξε την σελίδα της ΕΡΤ και τα λινκς που παραθέτω δεν οδηγούν πουθενά δείτε την εκπομπή στο dailymotion.
ΕΔΩ και ΕΔΩ

30 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρουσα σειρά και θα προσπαθήσω να ρίξω και εγώ μια ματιά στον ελεύθερο μου χρόνο!

    Αν και θεωρώ οτι η καλύτερη εκπομπή για τον τόπο μας είναι το Μένουμε Ελλάδα!! Απίστευτα αφιερώματα!!

    Καλημέρα! Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μελοκανελλίτσα μου, έχει όντως αφιερώματα; Γιατί έχω ακούσει ότι πέφτει πολύ μπλα-μπλα και μόνο μερικές φωτογραφίες ή, ελάχιστα ενδιαφέροντα γυρίσματα (σε σχέση με τον χρόνο της εκπομπής).❀

      [Μαρία συγγνώμη που κάνω χρήση του χώρου απάντησης!]✿

      Διαγραφή
    2. Συγνώμη και απο εμένα Μαρία μου! Από όσο έχω δεί γιατί δεν παρακολουθώ και συνέχεια-δεν ξέρω καν αν παίζει ακόμα- είχα δεί κάποια αφιερώματα! Όχι μεγάλης διάρκειας διότι δείχνουν πολλές περιοχές ανα εκπομπή. Πάντως θα ήταν όμορφο να έχουν κάθε εκπομπη και μια περιοχή σαν αφιέρωμα!

      Διαγραφή
    3. Ότι εκπομπή προβάλει τις ομορφιές της χώρας μας πρέπει να την βλέπουμε. Είναι κρίμα να μην γνωρίζουμε τις ομορφιές της. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν καν κατά που πέφτει η Εύβοια. Το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας. Δεν έχουν σαν εικόνα τον χάρτη; Απορώ. Είναι πραγματικά ντροπή.

      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  2. Μαρία μου, ανήκω στην κατηγορία/περίπτωση... χάνω τα χλωρά εξαιτίας των ξερών!!!
    Δεν ήξερα την εκπομπή και σ' ευχαριστώ που μας δίνεις τα links!
    Υπέροχες οι φωτογραφίες σου!!!

    Φιλιά! ❀~✿





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εσύ και ο ιχνηλάτης έχετε βάλει σκοπό να μας τρελάνετε με της ομορφιές των τόπων σας!
    Όσο για την εκπομπή αφού την προτείνεις εσύ σίγουρα αξίζει.
    Καλή δύναμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αφού οι τόποι μας είναι τρελά όμορφοι, τι να κάνουμε;
      Να την δεις... και το καλοκαίρι ξέρεις που θα πας διακοπές ε;

      Καλή δύναμη.

      Διαγραφή
  4. Είδες τι τοπία έχουμε εδώ στην Ήπειρο;Η λίμνη αυτή λέγεται Δρακολίμνη και βρίσκεται σχεδόν στην κορυφή.Την Ήπειρο δυστυχώς την έχουν στο περιθώριο, αλλά είναι ένα μέρος που συνδυάζει τα πάντα!Από καταπράσινα και πανύψηλα βουνά μέχρι παραδεισένιες παραλίες!Και τέτοιες εκπομπές δυστυχώς ο πολύς κόσμος δεν τις βλέπει!
    Έχουμε την καλύτερη χώρα στον κόσμο κι ακόμα ψάχνουμε στο εξωτερικό για να τη βρούμε!
    Καλό σου απόγευμα!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω γιατί αλλά κάποιες περιοχές είναι υπερτιμημένες και κάποιες υποτιμημένες. Μαγεύτηκα από την Πίνδο. Ο άντρας, δεινός ποδηλάτης, ξετρελάθηκε. Θέλει οπωσδήποτε να κατέβει αυτές τις πλαγιές με ορθοπεταλιά.

      Από εκείνα τα μέρη είσαι;

      Σε χαιρετώ.

      Διαγραφή
  5. αν και παρακολουθω τετοιες εκπομπές αυτη μου εχει ξεφυγει ,λογω ωρας φανταζομαι...μου αρεσουν πολυ τετοιες εκπομπες και μόνο αυτες βλεπω τα τελευταια χρονια με 1-2 σειρες!
    καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και καλά κάνεις γιατί είναι από τις ελάχιστες που αξίζουν.

      Καλό βράδυ και καλώς ήρθες.

      Διαγραφή
  6. οι τελευταίες φωτογραφίες πρέπει να είναι από τη Δρακόλιμνη στα ζαγοροχωρια. Πήγαμε τα Χριστούγεννα αλλά εκεί δεν πήγαμε. Πας μόνο με πεζοπορία. Είναι 5 ώρες και η παρέα δεν ήθελε...

    Αχ είναι τέλεια... Ουτε εγώ την ήξερα αυτή την εκπομπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα προσπαθήσω να πάω και γω. Έχω κολλήσει.
      Φιλάκια.

      Διαγραφή
  7. Όμορφα τοπία κι όμορφες εικόνες. Η τηλεόραση ευτυχώς, ακόμα μπορεί κι εκπλήσσει ποιοτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όπως τα είπες..διαμαντάκια είναι αυτές οι εκπομπές..αλλά τι διαμάντια είναι κι αυτοί οι τόποι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσε, να παίρνεις την φωτογραφική και να μην ξέρεις τι να πρωτοφωτογραφίσεις.
      Φιλιά καλή μου.

      Διαγραφή
  9. Ουφ... και λίγο πριν λέγαμε με τον καλό μου πόσο ωραία θα ήταν να καταφέρουμε να ζήσουμε σε τέτοια μέρη!!

    Ζηλεύωωωωωωωω!!!!


    Καλο βράδυ Μαρία και βάζε εσύ , να ζηλεύουμε εμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και γω το έχω σαν σκοπό και όχι σαν όνειρο πλέον. Μόνο όταν είσαι κοντά στη φύση είσαι πραγματικά ευτυχισμένος.

      Φιλιά.

      Διαγραφή
  10. Έβαλα ήδη το λινκ στα αγαπημένα, για να το δω το σ/κ με την ησυχία μου.
    Να είσαι καλά και ό,τι βρίσκεις, ενημέρωνε και τους φίλους, έτσι;
    Καλή σου νύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, να το δεις. Ότι πρέπει μετά από μια κουραστική εβδομάδα.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  11. Kαλύτερα κοριτσάκι μου που μερικά μέρη είναι ξεχασμένα από την πολιτεία και τα θυμάται μόνο ο θεός... κέντρα εκμετάλλευσης θα γινόντουσαν, θα έχαναν την ταυτότητά τους γι αυτό να παρακαλάς να μη τα δουν και τα θυμηθούν .
    Πανέμορφες οι εικόνες σου, πανέμορφο και το οδοιπορικό της ΕΡΤ3 που κι εγώ νομίζω πως από όλα τα κανάλια βάζει τις πιο αξιόλογες εκπομπές και ντοκυμανταίρ που είναι η αδυναμία μου.

    Τα φιλιά μου Μαρία μου
    Καλό τριήμερο να περάσετε :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω. Έχω μια μικρή ένσταση. Οι κάτοικοι της Β. Εύβοιας είναι επί το πλείστων άνεργοι. Ο τουρισμός έχει μειωθεί πολύ λόγω κρίσης. Ο εναλλακτικός τουρισμός θα μπορούσε να δώσει μια ανάσα. Αρκεί να γίνεται από ντόπιους, που θα σεβαστούν τον τόπο. Αν έρθουν άλλες ''εταιρίες'' τότε το πράγμα θα χαλάσει.

      Φιλιά.
      Καλό τριήμερο.

      Διαγραφή
  12. Τη φύση τη γνωρίζεις, ή μάλλον καλύτερα τη βιώνεις, μόνο όταν περπατάς τα μονοπάτια της, ανασαίνεις τον αέρα της, μεθάς με τα αρώματά της. Το αυτοκίνητο είναι χρήσιμο για να φτάσεις στην αφετηρία των προορισμών. Μετά, περπάτημα...
    Πολύ ωραία ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Yγ. Βάλε στο πρόγραμμά σου τα Ευρυτανικά Άγραφα. Θα με θυμηθείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείτε ότι η Ευρυτανία είναι ένας από τους μελλοντικούς προορισμούς μου. Μας έχεις μαγέψει με τα οδοιπορικά σου.

      Διαγραφή
  14. http://www.dailymotion.com/video/xy9iss_yyyyy-yyyyyyyyyy-yyyyyyyyy1-y-yyyyyy_travel#.UVBDmhlJN7y

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και μει σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα