Σάββατο, 8 Δεκεμβρίου 2012

Για τον μικρό μου Πρίγκιπα.


Είχα μακρυά μπερδεμένα μαλλιά, φορούσα στρατιωτικό, μεταχειρισμένο τζάκετ και αρβύλες. Τα παιδιά στο σχολείο δεν καταλάβαιναν για τι μουσική τους μιλούσα. Ήταν κάτι καινούργιο για όλους. Αλλά κάτι τόσο γνώριμο για μένα, κάτι που σαν να το είχα με την γέννηση μου. 
Στην αρχή μου φαινόσουν τόσο ξενόφερτος, μετά βαθιά ελληνικός. Στην αρχή τόσο απόμακρος και μετά τόσο δικός μου. Δεν σε προσκάλεσα, εσύ μου χτύπησες την πόρτα. Ίσως να μην γινόταν και αλλιώς. Οι δρόμοι μας έπρεπε να διασταυρωθούν. Αν και είχες μόλις πεθάνει, για μένα ζούσες και βασίλευες. Ακόμη και τώρα. Κάπου εκεί θα είσαι. Σε κάποιο υπόγειο, σε κάποια μουσική σκηνή. Απλά δεν τυχαίνει να βρεθούμε. 
Με ταξίδεψες όσο κανείς άλλος. Με πήγες στα έγκατα της γης, στα πιο ψιλά βουνά. Μου κράτησες το χέρι στον πόνο, μου απάντησες σε δύσκολες ερωτήσεις, μου έκανες παρέα τις νύχτες μοναξιάς. Με έβαλες σε μουσικά μονοπάτια δύσβατα, μα παράλληλα τόσο ευκολονόητα. Μου γέμισες με νότες το άδειο μου κεφάλι. Μου έδειξες ένα δρόμο... και ας έχασες εσύ τον δικό σου.
Σ΄ ευχαριστώ μικρέ μου Πρίγκιπα, σ΄ευχαριστώ.

Με αφορμή την επέτειο θανάτου του Παύλου Σιδηρόπουλου, αυτό το μικρό και ταπεινό αφιέρωμα.
Διάλεξα τραγούδια λιγότερο γνωστά και απέφυγα τα χιλιοπαιγμένα μεν, πανέμορφα δε.
Πατήστε πάνω στον τίτλο για να τα ακούσετε ή ΕΔΩ για να τα ακούσετε όλα μαζί σε λίστα αναπαραγωγής στο youtube.
Καλό Σαββατοκύριακο.

Κανείς δε θες να σε δαμάσει 
κι όμως πονάς για ότι έχεις χάσει και ρωτάς, 
βυζαίνει ακόμα τ΄ όνειρό σου 
κι ο πόνος μοιάζει να `ναι γιατρικό σου
που ζητάς.

Τυφλά σημάδια, τυφλός σκοπός.
Σαν αρουραίοι στα σκοτάδια, 
πώς να σε δω.
Και το κυνήγι του θανάτου μοιάζει να `ναι γλυκό, 
μα τούτο θεέ μου, μου φέρνει πανικό

Κατά τα άλλα εσείς
που ‘σαστε υγιείς
και αξιοπρεπείς
βοηθήστε μας και λίγο.
Δώστε μας πνοή
στέγη και τροφή
μια ιδέα στεγανή
που να μην μπάζει κρύο.

Ποιοι είσαστε εσείς
που τα λόγια μας
κάνατε σύνθημα για βία
τρελή μυθολογία
κράτος εν κράτη αστυνομία
πρόσεχε φίλε τη γωνία
μη συγκρουστείς.

Βρ΄ ας ήτανε τη μοίρα μου για λίγο να γελούσα 
και του Χριστού τους πειρασμούς εγώ να τους περνούσα,
διωγμένος με το διάολο στην έρημο χαμένος 
και σου `λεγα μετά εγώ ποιος θα `ταν κερδισμένος. 

Ετούτη η πόλη με τρελαίνει,
που υπνοβατώντας περιμένει.
Με γκρίζο χρώμα χρώμα αρρωστημένο
Ανίατα βρώμικο κελί μεγενθυμένο
"Σου λέω φύγε ρε φύγε ρε φύγε ρε φύγε από δω"

Μ΄ αυτή τη νύχτα ώρα μια,
όπου κι αν είσαι θα αισθανθείς,
το κάλεσμα μου σαν μια υποψία,
μες στο σκοτάδι στα τυφλά να σε καλεί.

Απ΄ όλα έχει ο θίασος, 
αναρχικούς με φάκελλο ανοιχτό, 
θηριοδαμαστή το γιο του Παπαχρόνη, 
με γάλα ραδιενέργειας βυζαχτό, 
σε γυάλα το μωρόψαρο να μη δαγκώνει, 
αιμομιξία σ΄ ανώνυμο χωριό, 
μαύρο γυαλί να μην τυφλώνει, 
των αποβλήτων το ακτινοβόλο ον, 
σε πλανιτάριουμ κι ο πόλεμος των άστρων, 
για τ΄ άγρια γούστα των μιλιταριστών. 

Sunny day but I can’t see it
Happiness but I can’t feel it
Things I lost when I was waiting just for you
Faces like the comets come and go
But I don’t want to know
Days and nights when I was waiting just for you

Υποκριθείτε σε κείνον που τιμά,
σε κείνους που γεμίζουν τα κενά
του σατανά, στην ύπαρξή σας.

Υποκριθείτε στον φονιά που δεν μπορεί,
ν' αντέξει την επόμενη στιγμή,
και κρίνει αλλιώς από την κρίση τη δική σας.

Σ' αυτόν που κυνηγά το θάνατο χωρίς ιδανικά
γιατί μονάχα κυνηγώντας τον αισθάνεται πως ζει
και νιώθει ακόμη.

Υποκριθείτε στους αντάρτες στα βουνά
που οι νόμοι σας δεν τους ανήκουν πια
και το πεδίο των μαχών τους έγινε η πόλη.

Στους αθώους που σκοτώνουν από πάθος
οι ιδέες ξαφνικά γίνονται αλήθεια
κι αν οι ιδέες μετατραπούν, έγινε λάθος.

Υποκριθείτε στους αθώους από πάθος
Όχι άλλα είδωλα στα επικίνδυνα παιχνίδια.

H μουσική είναι η μόνη γλώσσα που όλος ο κόσμος καταλαβαίνει. Ο μόνος τρόπος συνεννόησης. Είναι μια αδελφοσύνη. Να το θυμάσαι φίλε μου,κάποτε δεν θα χρειάζεται να μιλάμε…
Παύλος Σιδηρόπουλος

Όποιος θέλει λεπτομέρειες για την ζωή και το έργο του Παύλου μπορεί να επισκεφτεί την σελίδα του. Εκεί εκτός από την βιογραφία του και την μουσική του σταδιοδρομία, θα βρείτε και σπάνιο υλικό από φωτογραφίες, χειρόγραφα καθώς και πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα.
http://pavlos-sidiropoulos.gr/

13 σχόλια:

  1. Αιώνιος Παύλος...
    Τόσο πολύ μπροστά, που δεν άντεξε. Πόσο κρίμα....


    http://pistos-petra.blogspot.gr/
    "ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΛΙΟ"

    Για να...πικρογελάσουμε...

    Φιλιά, τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε επισκέπτομαι πάντα και σε διαβάζω, απλά τελευταία δεν έχω χρόνο να σχολιάσω. Για αυτό έχω αραιώσει και τις αναρτήσεις μου.

      Σε ευχαριστώ για την επίσκεψη.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  2. Αληθειες που δεν αντεχονται...
    Μονο να τις κοιτας μπορεις..
    Οχι να τις βιωνεις...
    Γιατι ο πονος θα σεοδηγησει..Στον θανατο...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και αυτό ακριβώς έγινε με τον Παύλο. Τον οδήγησαν στον θάνατο.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  3. Αυτές τις μέρες ακούω συνέχεια τραγούδια του.
    Με το που είδα τον τίτλο κατάλαβα για ποιον θα έγραφες.
    Αλλος ένας που έφυγε πολύ νωρίς...
    Απ' το '90 χωρίς τον Παύλο...
    Μπράβο Μαρία!
    Σε φιλώ πολύ:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εϊμασταν τις προάλλες με μια παρέα και όλο το βράδυ πίναμε τσίπουρα και τραγουδάγαμε Σιδηρόπουλο!Έβαλα από περίεργεια σήμερα ένα του Παντελίδη και λέω δε γίνεται να υπάρχουν άνθρωποι που να πιστεύουν ότι μιλά για έρωτα καλύτερα από το Σιδηρόπουλο!Πόσο χαμηλά έχουμε φτάσει;

    Άντε και καλή τύχη μάγκες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιος είναι ο Παντελίδης; Δεν τα ξέρω τα καινούργια lifestyle άσματα, αν είναι αυτής της συνομοταξίας.

    Εντωμεταξύ καλοπερνάμε ε;

    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένας καινούργιος σκυλάς που είναι για να τον κλαιν οι ρέγγες!!
      ω!!
      Μπααα!!Μακάρι να καλοπερνούσαμε!:/

      Χαιρεετ

      Διαγραφή
  6. Για να πω την αμαρτία μου, δεν άκουγα ελληνική ροκ στα νιάτα μου. Γνώριζα κάποια τραγούδια του Πρίγκιπα, αλλά δεν ήξερα ποιος είναι και γιατί τον αποκαλούσαν έτσι.
    Μέχρι που είδα κάποιες φωτογραφίες και κατάλαβα. Είναι όπως με τον Τσε Γκεβάρα: πολλοί υπήρξαν παθιασμένοι επαναστάτες, αλλά λίγοι ευλογήθηκαν από τους θεούς με ομορφιά, επαναστατικότητα, πάθος και σύντομη ζωή.
    Αυτοί οι λίγοι γίνονται μύθοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκτός τούτου ο Παύλος ήταν από μεγάλο τζάκι, από αρκετά ευκατάστατη οικογένεια, όμως ποτέ του δεν εκμεταλλεύτηκε αυτό το πλεονέκτημα και ως συνήθως ήταν απένταρος. Πλούσιος μεν στην ψυχή.
      Καλημέρα.

      Διαγραφή
  7. Σπουδαίος μουσικός ο Παύλος Σιδηρόπουλος.
    Συνειδητά αντισυστημικός σε εποχές... νιρβάνας.
    Εξαιρετικό και το αφιέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα