Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου 2012

Εγώ είμαι η Ελένη.

Σε αυτό το αφιέρωμα της εβδομάδας, θα ασχοληθώ με μια ιδιαίτερη τραγουδίστρια. Να την θυμηθούν οι παλιοί και να την μάθουν οι νέοι, όσοι δεν την ξέρουν. Την Ελένη Ροδά. Η Ελένη Ροδά μου άρεσε από τότε που ήμουν μικρή. Τώρα που χώραγε ανάμεσα στις Τρύπες στον Άσιμο και στον Σιδηρόπουλο δεν ξέρω. Πάντα όμως μου άρεσε να μπερδεύω μουσικές και αυτό που πάντα έμενε τελικά ήταν τα καλά τραγούδια.
Η Ελένη Ροδά ξεκίνησε σαν ηθοποιός αρχικά και μετά στράφηκε στο τραγούδι. Ο πρώτος της δίσκος ήταν με τον Δ. Μούτση και τον Ν. Γκάτσο. Συνεργάστηκε με μεγάλους καλλιτέχνες, όπως με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τον Βασίλη Τσιτσάνη, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τον Μάνο Λοΐζο και άλλους. Μετά από ένα μεγάλο διάστημα αποχής, είναι ακόμα δισκογραφικά ενεργή, άσχετα που οι τελευταίοι της δίσκοι δεν σημείωσαν επιτυχία, παρά του ότι ήταν αξιόλογες δουλειές. Πιστεύω όμως ότι γενικά δεν έκανε την καριέρα που της άξιζε. Ίσως δεν είχε τις κατάλληλες γνωριμίες και ίσως και η ίδια να μην έδωσε την δέουσα προσοχή, καθώς η μεγάλη της αγάπη ήταν η υποκριτική τέχνη και το τραγούδι την είχε τραβήξει περισσότερο για βιοποριστικούς λόγους. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι στην πορεία δεν το αγάπησε εξίσου.
Αυτό που με γοήτευσε και με γοητεύει ακόμα σε αυτήν, είναι η υπέροχη, μπάσα, λαϊκή φωνή της. Όλο αυτό το μαγκιόρικο στυλ που την χαρακτηρίζει, ο τρόπος που ερμηνεύει τα τραγούδια και γενικά όλο αυτό το ασυμβίβαστο που αποπνέει. 
Να θυμηθούμε μερικά από αυτά.
Καλή ακρόαση και καλό Σαββατοκύριακο.

Εγώ είμαι η Ελένη
Στίχοι: Αλέκος Καγιάντας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας


Βουρκωμένη Δευτέρα
Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας



Εξουσία αν μου δίνανε.
Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας


Η δουλειά κάνει τους άντρες.
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος
(σε αυτό το βίντεο δεν είναι θεά; Τι θεατρικότητα και τι σιγουριά!)


Θέλω να σου ρίξω μια γροθιά.
Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Μουσική: Τάκης Μπινιάρης


Το ανθρωπάκι.
Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας


Το κραγιόν.
Στίχοι: Τάκης Μπινιάρης
Μουσική: Τάκης Μπινιάρης


Ρίξε δώδεκα μαχαίρια.
Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος


Ας πέθαινες να γλίτωνα.
Στίχοι: Γιώργος Μανισαλης
Μουσική: Γιώργος Μανισαλης


Το ''Θέλω να σου ρίξω μια γροθιά'' και το ''Το κραγιόν'' είναι από τις τελευταίες δουλειές της. Δώστε τα λίγο προσοχή να δείτε τι διαμαντάκια κυκλοφορούν και οι περισσότεροι αναλώνονται σε σαχλαμάρες.

Λίστα αναπαραγωγής στο youtube για να ακούσετε όλα τα τραγούδια ΕΔΩ.

6 σχόλια:

  1. Καλό μήνα! Κι εμένα μου ήταν ιδιαίτερα συμπαθής η Ροδά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Παιδί μου, όπου υπάρχει Ζαμπέτας, είναι εγγύηση!
    Καλό βράδυ και καλό μήνα σε όλους τους φίλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ ιδιαιτερη φωνη πραγματι!Καλο μηνα σε ολους! ΒΑΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό μήνα αγάπες μου. Ευχαριστώ για την βόλτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάντα μου άρεσε η Ροδά.
    Η φωνή της είχε μια λεβεντιά και μια γνήσια λαϊκή ερμηνεία.
    Θυμίζει, όταν την ακούς, Κυριακή σε γειτονιά με αλάνες και χωματόδρομο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα