Κυριακή, 4 Νοεμβρίου 2012

Μαζί με την Ευτυχία.


Μαζί με την Ευτυχία οι Κυριακές είναι πιο ευχάριστες. Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου, η μεγαλύτερη στιχουργός που έχει περάσει από το ελληνικό πεντάγραμμο, ήταν μια γυναίκα με πάθος και θράσος. Ανυπόταχτη, ασυμβίβαστη, αθυρόστομη, παθιασμένη με τους έρωτές της. Έζησε μια ζωή έντονη σε μια εποχή που οι γυναίκες δεν τολμούσαν. Γεύτηκε την ζωή, βασανίστηκε από τα πάθη της. 
Την εκμεταλλεύτηκαν όμως πολλοί και ποτέ δεν μπόρεσε να αναγνωριστεί για τους καρπούς της δουλείας της έτσι όπως της άξιζε. Βέβαια αυτό δεν την ένοιαζε ποτέ.
Η Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου είναι ένα κομμάτι της Ελλάδας που τολμά, που υψώνεται, που αγαπά, που δεν υποτάσσεται, που αυτοκαταστρέφεται χωρίς αιτία, που ζει με όλη την σημασία της λέξης.
Ένα κομμάτι της Ελλάδας που χάσαμε.

**********

Αχ και να ‘ρχόσαστε ξανά,
αυτά τα κρύα δειλινά,
που είν' η καρδιά μου μόνη,
τώρα που σουρουπώνει.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

**********

Εκεί που πάω δεν περνά,
το δάκρυ και ο πόνος,
τα βάσανα και οι καημοί,
εδώ θα μείνουν στη ζωή
κι εγώ θα φύγω μόνος.


Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης

**********


Το χέρι αυτό το λατρευτό 
μες στη ζωή
μες στη ζωή θα τ’ αγαπώ,
ό,τι και να μου ’χει κάνει
όλα του τα συγχωρώ
με φτερούγες τσακισμένες
πάντα εγώ θα τ’ αγαπώ.


Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις

**********

Μα ποιο είναι κείνο το όνειρο
που βγαίνει πάντα αλήθεια
και δεν αφήνει χαρακιές στις περισσότερες καρδιές
και μια πληγή στα στήθια.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

**********

Και όπως πέφτει η βραδιά
την έρημη μου την καρδιά
οι πόνοι την ξεσκίζουν.
Ηλιοβασιλέματα
και τι δεν μου θυμίζουν.


Μουσική: Μανώλης Χιώτης

**********


Μ' άλλη αγάπη 'συ δεν κάνεις,
μακριά μου θα πεθάνεις,
και θα πικραθείς όταν θα με στερηθείς.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

**********

Με ελπίδες λιγοστές,
έστω και απατηλές,
να γυρίσεις περιμένω,
ίσως βγει αληθινό,
τ' όνειρό μου το τρελό,
τ' όνειρό μου το ναυαγισμένο.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

**********

Τα ψηλά τα σκαλοπάτια
όσες τ' ανεβήκανε,
βρήκαν πλούτη, μεγαλεία
μα καρδιά δε βρήκανε.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

********** 

Ήταν γλυκό το στόμα της,
μα ψεύτικη η αγάπη της,
ψεύτικη η αγάπη της,
μα ανάθεμα τα χείλη της.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

**********

Στ' Αποστόλη το κουτούκι,
πήγα κι άκουσα μπουζούκι.
Και στο στενό το μαγαζί
μπήκε κι ο πόνος μου μαζί.


Μουσική: Απόστολος Καλδάρας

12 σχόλια:

  1. Θα έλεγα πως ήταν ο ίδιος ο Έλληνας (όχι ο νεοέλληνας). Όμορφο αφιέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες.
      Ναι, αυτό ήθελα να πω. Ο ίδιος ο Έλληνας.
      Καλό βράδυ.

      υ.γ.:Σε επισκέπτομαι συχνά, ασχέτως που δεν σχολιάζω.

      Διαγραφή
  2. Παρά τη νύστα μου, τα άκουσα όλα με ευχαρίστηση. Να είσαι καλά.
    Η Ευτυχία έγραψε πράγματι θαυμάσιους στίχους, ειλικρινείς. Επειδή ακριβώς είχε ζήσει με πάθος και ένταση κάθε στιγμή.
    Και χαρτοπαίχτρα ήταν και πουλούσε όσο όσο τους στίχους της, για να ικανοποιήσει το πάθος της. Είχε πει κάποτε πως ο Καλδάρας την καλοπλήρωνε, ενώ ο Τσιτσάνης τής έκανε πολλά παζάρια!
    Αλλά, ως γνωστόν, καλή μου φίλοι, οι ευτυχισμένοι άνθρωποι δεν κάνουν τέχνη. Πρέπει να υποφέρεις για να δημιουργήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα τραγούδια είναι υπεράνω νύστας... ξεκουράζουν.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  3. ''ο πιο πιστός φίλος του σκύλου''4 Νοεμβρίου 2012 - 2:04 μ.μ.

    Καλημέρα Μαρία Νι, όπως πάντα, κάνεις πολύ καλά αφιερώματα τις Κυριακές. Όλα τα τραγούδια της έχουν γράψει ιστορία. Εμένα το αγαπημένο μου, από όσα έχεις αναρτήσει, είναι το "όνειρο απατηλό" στίχοι μουσική ερμηνεία.

    Έλα κι από μένα όποτε μπορέσεις:
    "ΜΠΑΝΣΚΟ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ: ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΚΟΛΩΝΑΚΙ" για μια Κυριακάτικη ξενάγηση
    http://gekollias.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και μένα αυτό είναι το αγαπημένο μου. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
  4. Και κάτι μου θύμιζε το όνομα της και μόλις το θυμήθηκα!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για αυτό είμαστε εδώ, για να σας θυμίζουμε ωραία άσματα.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραίο!
    Να σαι καλά που τη θυμάσαι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα