Σάββατο, 5 Μαΐου 2012

Μια πολιτική θεώρηση με μη πολιτικά κριτήρια.


Όπως σας έχω ξαναπεί δε συνηθίζω να κάνω πολιτικές αναρτήσεις. Σκεφτικά απλά να εκφράσω μερικές σκέψεις που κάνω αυτές τις μέρες όσον αφορά τις εκλογές.
Αρχικά να πω ότι ουδέποτε δεν ασχολήθηκα με την πολιτική, δεν ψήφιζα κατά συνείδηση και όλα αυτά λόγω της πολιτικής μου δραστηριότητας όταν ήμουν φοιτήτρια (σε ανεξάρτητη παράταξη). Εκεί έζησα τα κόμματα και από την καλή και από την ανάποδη, ένοιωσα έντονα συναισθήματα χαράς και απογοήτευσης, νόμισα και γω για μια στιγμή πως μπορούσαμε να αλλάξουμε τον κόσμο, ίσως και για λίγο να το κάναμε, αλλά αυτό που μου έμεινε πιο έντονο στο τέλος ήταν μια πίκρα Από τότε αποφάσισα να είμαι απολιτίκ. Εκ των υστέρων σκέφτομαι βέβαια ίσως να πληρώνω τώρα το τίμημα της αποχής και της αδιαφορίας μου.
Σε αυτές τις εκλογές τα πράγματα για μένα είναι αλλιώς. Ο πρώτος λόγος είναι ότι έχω λουστεί με πολύ άσχημο τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης τα 2 τελευταία χρόνια και νομίζω ότι δεν το αντέχω άλλο και ο δεύτερος λόγος είναι ότι τώρα υπάρχει ένα κόμμα που θεωρώ ότι μπορώ να του εμπιστευτώ το μέλλον μου. Ο λόγος που θα ψηφίσω τον Αλέξη Τσίπρα δεν είναι αμιγώς πολιτικός. Ναι μεν συμφωνώ με τις απόψεις του, αν όχι με όλες με τις περισσότερες, αλλά βλέπω και κάτι άλλο. Βλέπω ένα άνθρωπο στην ηλικία μου, ακόμα άφθαρτο πολιτικά και κοινωνικά, με το ίδιο μέλλον με μένα, που στο ίδιο μέλλον θα μεγαλώσουν τα παιδιά του και τα δικά μου παιδιά, με καθαρό βλέμμα. Μα περισσότερο έναν άνθρωπο που δείχνει να μην φοβάται αυτό που πρόκειται να επακολουθήσει αν εκλεγεί πρωθυπουργός. Βασικά βλέπω εμένα.
Θα μου πεις είναι αυτό πολιτικό κριτήριο επιλογής; Θα σου πω όχι. Αυτό είναι κόβω φάτσα και κρίνω. Αλλά θα πρέπει να αρχίσουμε να γινόμαστε και πάλι φυσιογνωμιστές, να μπορούμε να καταλάβουμε αν κάποιος μας κοροϊδεύει, με μια ματιά. Να ακονίσουμε το μυαλό μας ξανά, που το έχουμε αφήσει και σκουριάζει. Αυτή την δοκιμή θέλω να κάνω επιλέγοντας Τσίπρα. Αν εκλεγεί και δεν με απογοητεύσει στην συνέχεια, πάει να πει ότι αυτό που έβλεπα, είναι αυτό που πραγματικά υπήρχε. Πάει να πει ότι ίσως κάνω λιγότερα λάθη αργότερα. Ότι δεν έχουμε χάσει εντελώς τα λογικά μας.
Οι εκλογές αυτές δεν εκλέξουν απλά πρωθυπουργό. Θα είναι ένα γερό τεστάρισμα της κοινωνίας μας. Για το πόσο έχουμε διαφθαρεί ως άνθρωποι. Για το πόσο νοιαζόμαστε για τον συνάνθρωπο και όχι μόνο για την πάρτι μας. Για το πόση δύναμη κρύβουμε μέσα μας. Για το πόσες αξίες και αρχές μας έμειναν. Για το αν υπάρχει ακόμα φιλότιμο. Αυτές οι εκλογές θα είναι είναι κοινωνικό δικαστήριο. Θα κριθούμε ένοχοι ή αθώοι;
Να σας πω την μαύρη μου αλήθεια δεν έχω πολλές ελπίδες. Πιστεύω ότι έχουμε χάσει τόσο πολύ τους εαυτούς μας και είναι πολύ δύσκολο να τους ξανακερδίσουμε. Άραγε υπάρχει ακόμα κάτι που δεν έχει χαθεί; Η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία εκτός αν σε αυτόν τον τόπο δεν γεννήθηκε ποτέ.

Εδώ μακριά που βρίσκομαι,
σε αυτό το περιγιάλι,
να ΄χεις ελπίδα στον θεό,
πως θα γυρίσω πάλι.
(το έγραψε ο παππούς μου, όταν ήταν εξόριστος στην Μακρόνησο, πίσω από μια φωτογραφία του και το έστειλε στην γιαγιά μου)
Το αφιερώνω σε όλους τους Έλληνες που ακόμα ελπίζουν.

4 σχόλια:

  1. Καλη επιτυχια...Και καλυτερη ευοδωση των προοπτικων και των ονειρων σου...
    Ανεξαρτητα απο τις πολιτικες σου επιλογες...
    Να ξερεις παντα...
    Οτι οι πολιτικες επιλογες του καθ ενος..Οταν ειναι
    ελευθερες και τιμιες...Καθρεφτιζουν την ελπιδα...
    Και δεν επισυρουν κοινωνικη ευθυνη...!!
    Οποιο κομμα κι αν ψηφιζει κανεις...

    Κοινωνικη ευθυνη επισυρουν ΜΟΝΟ οι ψηφοι...
    Που δινονται απο συμφερον και αποβλεπουν σε καποιο ανταλλαγμα...[διωρισμο, χρηματα]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τόσα χρόνια δηλαδή ήμασταν κοινωνικά ανεύθυνοι.

      Διαγραφή
  2. Νομίζω ότι και οι πιο.... πολιτικές θεωρήσεις έχουν ανάγκη και "κόψιμο φάτσας".
    Δηλαδή, ακομη και αν κανείς δε γνωρίζει τις απόψεις Πάγκαλου, και μόνο που βλέπει το υφάκι του, πάει, κατάλαβε!

    Άντε να δούμε, μήπως τελικά υπάρχει κάτι που δεν έχει χαθεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. έχω την θλιβερή εντύπωση ότι έχουμε πλέον εξοικειωθεί τόσο πολύ στην βλακεία που δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε την ήρα από το σιτάρι. Αν ας πούμε πριν 25 χρόνια πολιτεύονταν κάποιος σαν τον Άδωνη θα τον είχαν πάρει στο ψιλό και κανένας δεν θα του έδινε σημασία. Δεν λέω ότι και τότε δεν υπήρχαν βλαμμένοι αλλά σε τέτοιο επίπεδο βλακείας δεν νομίζω...και συνεχίζουν κάποιοι και τον ψηφίζουν.

      Διαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα