Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Εμφιαλωμένο νερό - Η μεγαλύτερη εμπορική απάτη;

Πολλές φορές κάποια άχρηστα πράγματα μας τα παρουσιάζουν με τέτοιο τρόπο που μας κάνουν να νομίζουμε ότι τα έχουμε απόλυτη ανάγκη. Ένα από αυτά είναι το εμφιαλωμένο νερό. 
Σε μια καφετέρια μας αρέσει πιο πολύ αν μας φέρουν εμφιαλωμένο νερό και όχι βρύσης ή όταν διψάμε στο δρόμο προτιμάμε να πάρουμε εμφιαλωμένο νερό και όχι να πιούμε από μια δημόσια βρύση(όχι ψύκτη). Είναι όμως το εμφιαλωμένο νερό τόσο καλύτερο ώστε να το πληρώνουμε χρυσάφι;
Το εμφιαλωμένο νερό σε σχέση με αυτό της βρύσης, σε έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς έχει διαπιστωθεί ότι:
  1. τις περισσότερες φορές είναι χαμηλότερης ποιότητας, λόγω του ότι στην ουσία είναι κονσέρβα, 
  2. δεν είναι πάντα γευστικά καλύτερο από της βρύσης,
  3. κοστίζει χιλιάδες φορές περισσότερο και
  4. δεν κάνει κακό στην υγεία, αλλά δεν κάνει και καλό. Στην ουσία δεν κάνει τίποτα.(δεν κάνει κακό εφόσον διατηρηθεί σύμφωνα με τις αναγραφόμενες οδηγίες) 
Γιατί όμως κάτι τόσο φανερό και συνάμα άχρηστο το παραβλέπουμε και συνεχίζουμε να αγοράζουμε εμφιαλωμένο νερό;
Το εμφιαλωμένο νερό κοστίζει περίπου 1000 φορές περισσότερο από της βρύσης. Θα αγοράζατε ποτέ ένα σουβλάκι που θα κόστιζε 1000 φορές περισσότερο από ένα συνηθισμένο όσο και σας έλεγαν ότι είναι διαφορετικό από το άλλο; και μάλιστα να σας φαίνονταν και λογικό;
Για να καταλάβουμε την διαδικασία αυτή πρέπει να δούμε πως δουλεύει γενικά η βιομηχανία και συγκεκριμένα ένα κομμάτι της που λέγετε ''κατασκευασμένη ζήτηση''.
Για να πλουτίσει μια βιομηχανία θα πρέπει να ανεβάζει την ζήτηση των προϊόντων της συνεχώς. Στην δεκαετία του 70 οι εταιρίες εμφιάλωσης είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν λόγω του ότι ο κόσμος είχε αρχίσει πλέον να καταλαβαίνει ότι τα αναψυκτικά δεν κάνουν και τόσο καλό στην υγεία. Έπρεπε λοιπόν να βρουν ένα άλλο προϊόν το όποιο να είναι υγιεινό και να μην κοστίζει η παραγωγή του.
Και έτσι λοιπόν το πρώτο ανθρακούχο νερό δημιουργήθηκε. Στην αρχή ο κόσμος γελούσε με αυτό το προϊόν...μα το νερό είναι δωρεάν, γιατί να το αγοράζουμε; Πως λοιπόν οι εταιρίες μπόρεσαν να πείσουν τον κόσμο για να φτάσουμε στο σήμερα που πλέον θεωρείτε ως λογική αγορά;
Εδώ λοιπόν είναι που μπαίνει σε εφαρμογή η ''κατασκευασμένη ζήτηση''. Τα βήματα της ήταν τα εξής:
Εκφοβισμός. Στήθηκε μια τεράστια προπαγάνδα ότι το νερό βρύσης είναι επικίνδυνο. Πολλές φορές αισθανόμαστε ανασφαλείς να πιούμε νερό από τη βρύση όταν ήμαστε σε άλλη πόλη ή χώρα. Πίνουμε όμως το εμφιαλωμένο νερό με ευχαρίστηση χωρίς να ξέρουμε από που προέρχεται. Μπορεί σε κάποιες χώρες να είναι επικίνδυνο αλλά αυτό δεν ισχύει για την Ευρώπη και πόσο μάλιστα για την Ελλάδα.
Παραπλάνηση. Ότι το εμφιαλωμένο νερό προέρχεται από γάργαρα νερά πηγών από πράσινα βουνά. Ενώ ας πούμε το νερό βρύσης προέρχεται από το διάστημα. Προέρχονται και τα δύο από ίδια σημεία*. Ειδικά στο εξωτερικό το μεγαλύτερο ποσοστό των κατοίκων χρησιμοποιούν το νερό βρύσης μόνο για μαγείρεμα και για δουλειές.
Το νερό βρύσης στην Ελλάδα βρίσκεται πάντα υπό πίεση 3-5 ατμόσφαιρες και περιέχει διαλυμένο οξυγόνο, δηλαδή είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Ταυτόχρονα υπάρχει συνεχείς έλεγχός ώστε το νερό να είναι ασφαλές για ανθρώπινη χρήση. Υπό αυτές τις συνθήκες το νερό είναι προστατευμένο από παθογόνους οργανισμούς. Στην ουσία λοιπόν αγοράζουμε κάτι που σαν προϊόν έχει μηδενικό κόστος για τον κατασκευαστή και τρομερό κόστος για μας και που στην ουσία δεν δίνει τίποτα παραπάνω από το νερό βρύσης. Και επιπλέον οι ακατάλληλες συνθήκες φύλαξης του εμφιαλωμένου νερού, ειδικά στην Ελλάδα με τις υψηλές θερμοκρασίες, μπορεί πολλές φορές να το καθιστούν και επιβλαβές.
 
Υπάρχει και ένα άλλο κομμάτι αυτό της μόλυνσης του περιβάλλοντος.
Η Nestle και η Pepsi είχαν δηλώσει ότι η παραγωγή του εμφιαλωμένου νερού είναι η πιο οικολογική και υγιεινή βιομηχανία. Αυτό δεν ισχύει αν αναλογιστούμε την μόλυνση που προκαλείτε από την κατασκευή των μπουκαλιών. Ενδεικτικά για να κατασκευαστούν τα μπουκάλια στις ΗΠΑ για ένα χρόνο, απαιτείται τόσο πετρέλαιο όσο να γέμιζαν 1.000.000 αυτοκίνητα. Χωρίς να υπολογίσουμε το πετρέλαιο της μεταφοράς τους και την οικολογική καταστροφή από την απόρριψη τους.
Το 20% των απορριμάτων της γης είναι μπουκάλια νερού. Τα μπουκάλια αυτά συνήθως ανακυκλώνονται σε άλλες χώρες. Τα μπουκάλια των ΗΠΑ ανακυκλώνονται στην Ινδία και εκεί συντελείται μια τεράστια καταστροφή από τα λύματα της ανακύκλωσης. Και αν το καλοσκεφτούμε αυτά είναι στην ουσία που μολύνουν το νερό που πίνουν εκεί.
Αν όλη αυτή η ενέργεια που σπαταλιέται για να καλυφθεί μια ανάγκη που στην ουσία μπορεί να ικανοποιηθεί και χωρίς χρήματα, αφιερώνονταν στο να βελτιώναμε τα συστήματα υδροδότησης του πλανήτη, όλος ο κόσμος θα μπορούσε να έχει πόσιμο, καθαρό, δωρεάν νερό. Αλλά όπως πολλές φορές έχουμε πει...είναι πολλά τα λεφτά Άρη.

*Το μεταλλικό νερό πρέπει να προέρχεται από γεωτρήσεις με άμεση εμφιάλωση(χωρίς καμία επεξεργασία), το επιτραπέζιο μπορεί να προέρχεται από οπουδήποτε, ακόμα και από την θάλασσα, αρκεί να υποστεί κάποια διαδικασία απολύμανσης και το νερό πηγής από πηγή με επίσης άμεση εμφιάλωση. Το νερό της βρύσης μπορεί να προέρχεται και από γεώτρηση και από πηγή.

17 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Μια μικρή ένσταση. "Προέρχονται και τα δύο από πηγές." Το πόσιμο νερό σε αρκετές περιοχές, προέρχεται από γεωτρήσεις.
    Αυτό βέβαια, δεν συνηγορεί υπέρ του εμφιαλωμένου. Απ΄όποια γάργαρη πηγή και να προέρχεται. Κι αυτό λόγω των απαράδεκτων συνθηκών φύλαξης και μεταφοράς του, όπως πολύ σωστά αναφέρεις.
    Και φυσικά, πρέπει κάποια στιγμή να το δούμε και περιβαλλοντολογικά. Δεν μπορεί να κάνουμε τους οικολόγους, που είναι... ψιλοστόμαχοι και τους βλάπτουν τα νιτρικά του νερού.

    Καλό βράδυ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως δεν το διατύπωσα σωστά στο σημείο εκείνο. Έκανα μια διευκρινιστική παραπομπή στο τέλος. Σε ευχαριστώ για την ένσταση.
      Καλό βράδυ και σε σένα.

      Διαγραφή
  2. Μαρία,
    καλησπέρα. Είμαι από αυτούς που πίνουν φυσικό μεταλλικο νερό γιατί: το νερό αυτό προέρχεται από πηγή είτε κατευθείαν, είτε από γεώτρηση, σε αντίθεση με το επιτραπέζιο που το φυλάνε σε δεξαμενές και προέρχεται όπως είπες από οπουδήποτε.
    Θα μπορούσα να πίνω το νεράκι της βρύσης όπως και οποιοσδήποτε άνθρωπος φυσιολογικός που δεν είναι ιδιότροπς ή σνομπ, αν διέθετα στη βρύση μου ένα καλό φίλτρο (είναι στα σχέδιά μου).
    Το νερό που πίνω και μου είναι κουραστικό να το κουβαλώ σπίτι κάθε φορά (εκτός του κόστους), γνωρίζω ότι είναι πιθανώς και ανθυγεινό, λόγω της μεταφοράς και φύλαξης από την διαδικασία παραγωγής μέχρι την κατανάλωση.
    Επίσης ενδέχεται ο υδροφόρος ορίζοντας από όπου έχει αντληθεί να είναι τίγκα στο φυτοφάρμακο και το δηλητήριο, αλλά αυτό ισχύει και για το νερό της βρύσης.
    Επίσης εξακολουθώ να μην προτιμώ το νεράκι της βρύσης, γιατί όσο καλό και άγιο και αν είναι, μέχρι να έρθει στην κουζίνα μου περνάει από χιλόμετρα σκουριασμένων και κακοσυντηρημένων σωλήνων... (εξού και η ανάγκη φίλτρου).
    Εν πάσει περιπτώσει αν είσαι σίγουρη για το σύστημα ύδρευσης ενός τόπου, πίνε από τη βρύση.
    Δε θα σου το συνιστούσα να το κάνεις στο Ηράκλειο, αν σε βγάλει ο δρόμος από εκεί. Ούτε τα ζώα δεν το πίνουν. Και στα Χανιά που κυκλοφόρησαν κάτι έρευνες από Χημεία, έδειξαν ένα σωρό μικρόβια και χημικά... Γι' αυτό και εγώ πήρα τα μέτρα μου. (Έχω και ένα θέμα με το εντερικό μου σύστημα και δεν το διακινδυνεύω).
    Όπως και νά' χει, ό, τι νεράκι πίνεις, στην υγειά σου!!!!
    (Έτσι κι αλλιώς, σε λίγο θα το πληρώνεις μαύρο χαβιάρι και το μεν και το δε!)
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά αν ξέρεις ότι το νερό στην περιοχή σου δεν είναι καλό πάω πάσο. Αν και θα σου πρότεινα, όπως και συ λες, να πάρεις ένα φίλτρο. Θα γλυτώσεις και το κουβάλημα.
      Εδώ στις Σέρρες ας πούμε το νερό είναι καλό (έτσι λεν τουλάχιστον), ούτε μυρίζει ούτε τίποτα. Αλλά οι περισσότεροι αγοράζουν εμφιαλωμένο. Αυτό δεν το καταλαβαίνω.

      Διαγραφή
  3. Καλή μου Μαρία, παρά το προχωρημένο της ώρας διάβασα με μεγάλη προσοχή το κείμενό σου... Σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ με ποιο τρόπο το εμφιαλωμένο νερό κατέκτησε την ελληνική αγορά. Γιατί όταν ήμουν μικρός (δεκαετία 80) θυμάμαι που βλέπαμε τους τουρίστες στο νησί και τους κοροιδεύαμε που τριγυρνούσαν με κατι γυαλινες μπουκάλες στα χέρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ότι το νερό της Αθήνας είναι πολύ επικίνδυνο σου θυμίζει κάτι;

      Διαγραφή
  4. Κωσταντινε...
    Κι εμεις τους κοροιδευαμε...
    Αλλα..Εδω πηραμε ολοι ΚΙΝΗΤΑ...!!Τεταρης γεννιας...Που ψηνουν καφε..!!
    Και τα..Πεμπτης γεννιας, λεει...Θα σου..Ξυνουν και την πλατη...!!
    Δινουμε και λεφτα, για να αγορασουμε..Συκα..!!
    χαμομηλι και τσαι του βουνου...!!
    Ροκα και..Ραδικια...!!
    Ραδικια...Που βγαινουν ακομα και στις..Μαρμαρενιες σκαλες...!!

    Στο νερο θα κωλωναμε;;;!!!

    ΜΑΡΙΑ....!!
    Για το θεμα με τα μπουκαλια...!!
    ΠΕΡΑ απο το οτι το νερο βρωμαει πλαστικιλα...!!
    Σαν το μπιφτεκι της ΜΑΚ ΝΤΟΝΑΛΤ....
    Ειναι και τεραστιο το θεμα του ΧΩΡΟΥ που καταλαμβανουν...!!
    Γι αυτο θα πρεπει οι ΑΕΡΙΤΖΗΔΕΣ κατασκευαστες, εμποροι και διανομεις..
    ΑΜΕΣΑ...!!
    Να επιβαρυνθουν με φορο γι αυτο...!!
    Και εμεις οι καταναλωτες...ΣΥΜΠΙΕΣΤΕ το αδειο μπουκαλι..Η απλα ΠΑΤΗΣΤΕ το...!!
    ΜΗΝ το πεταμε,βουλωμενο με το πωμα...!!
    Η αποκομοιδη κοστιζει περιπου δεκαπλασια...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσα άχρηστα ακόμα θα γίνουν αναγκαία.

      Διαγραφή
  5. Για μια ακόμη φορά χαίρομαι που σε αυτό το blog διαπιστώνω ότι δεν είμαι γραφικός, ή έστω δεν είμαι ο μόνος. :-)
    Δεν αγοράζω ποτέ εμφιαλωμένο, εκτός αν πρόκειται για τα παιδιά όταν διψάνε στη μέση του δρόμου.
    Θυμάμαι τότε που δούλευα σε περίπτερο που αγοράζαμε το μικρό μπουκάλι 0,6 και το μεγάλο 0,12 και το πουλάγαμε 0,50 και 1 ευρώ αντίστοιχα. Αισχροκέρδεια είπες; Φαντάσου ότι οι ίδιες πάνω κάτω τιμές έπαιζαν και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ, αν σκεφτείς ότι αυτά παίρνουν και μερικές παλέτες (χιλιάδες μπουκάλια δηλαδή) δώρο!
    Θυμάμαι πόσες φορές είχα τσακωθεί με την εταιρεία που μου τα έφερνε πάνω σε φορτηγό, χωρίς μουσαμά, ντάλα καλοκαίρι. Τα νερά είχαν βράσει. Ακόμη και να τα καταψύξεις την αλλοίωση την έχουν πια υποστεί. Εμένα μου τα έφερνε το μεσημέρι, φαντάσου ότι από το πρωί έκαναν βόλτα και ταυτόχρονα ηλιοθεραπεία. Μετά τσακωνόμουν και με το αφεντικό: «τι σε νοιάζει εσένα, όλοι έτσι δουλεύουν» μου ‘λεγε.
    Θυμάμαι επίσης το αφεντικό να μου λέει: «δεν ενοχλεί την εταιρεία να βάλεις στο ψυγείο της και άλλη μάρκα μπύρας, ή χυμούς, ή αναψυκτικά. Αυτό που απαγορεύεται ρητά και με ρήτρα είναι να βάλεις άλλη μάρκα νερό»!!!!!
    Είναι πολλά τα λεφτά Μαρία μου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάνω σε αυτό που λες μου έχει τύχει να πάρω νερό από το περίπτερο και να το πετάξω, δεν πινόνταν. Παίζονται πολλά λεφτά.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα σε όλους.

    Στην Αθήνα το νερό της βρύσης μυρίζει τόσο πολύ χλώριο - τουλάχιστον κοντά στο κέντρο που ζω εγώ - που δεν πίνεται με τίποτα. Και λένε οτι το χλώριο δεν είναι καθόλου καλο για την υγεία.

    Πίνω εμφιαλωμένο και μόνο, γιατί φοβάμαι να πιω της βρύσης.

    Ένα φίλτρο που να κρατά το χλώριο, είναι πανάκριβο. Και θέλει και ανταλλακτικό σε καθορισμένο διάστημα.

    Η βιομηχανία του εμφιαλωμένου αναπτύχθηκε στην Ελλάδα τη δεκαετία του 80, αλλά αυτό έγινε παράλληλα με την υποβάθμιση του δημόσιου νερού, καθώς τα δίκτυα είναι παμπάλαια και το χλώριο το ρίχουν για να καθαρίζουν - ή κατι τέτοιο, δεν ξέρω ακριβώς το όρο - από τα μικρόβια που αυτό προκαλεί.

    Εννοείται οτι θα έπρεπε να δοθούν κονδύλια για την αναβάθμιση του δημόσιο νερού, αντικατάσταση δικτύων κ.λπ. καθώς και να ελεγχθεί το θέμα φυτοφάρμακα και γενικά μόλυνση του υπόγειου υδροφόρου ορίζοντα. Μεγάλο θεμα και βέβαι, .... είναι πολλά τα λεφτά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα σου.
      Έχεις σκεφτεί όμως ότι και το εμφιαλωμένο δεν είναι και τόσο ασφαλές όσο το παρουσιάζουν; Ένα φίλτρο άνθρακα έχει περίπου 50-100 ευρώ, κάποια στιγμή θα κάνεις απόσβεση, θα γλιτώσεις το κουβάλημα και θα κάνεις και καλό στο περιβάλλον.

      Διαγραφή
  7. Μα συγκρίνεται η απόλαυση του νερού της βρύσης που σε ξεδιψάει και σε δροσίζει με το εμφιαλωμένο;
    Εντάξει, κι εγώ όταν είμαι στο δρόμο και πολυδιψάσω, θα πάρω να πιω μια γουλιά.
    Αλλά γιατί να το χει κανείς στο σπίτι του;
    Για κανένα λόγο...

    Εκτός βέβαια αν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι υπάρχει πρόβλημα με το νερό της βρύσης στην περιοχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο χωριό μου στην Εύβοια έχει πολύ καλό νερό(τεσταρισμένο) απλά λόγω νησιού έχει μια μικρή αλμυρή γεύση. Οι τουρίστες το καλοκαίρι κουβαλάν καρότσες νερού, φοβούνται πιουν. Συγχέουμε πολλές φορές την γεύση με την ποιότητα.

      Ευχαριστώ όλους για την συμμετοχή.

      Διαγραφή
  8. Λοιπόν αγαπητοί φίλοι έκανα απίστευτα γέλια διαβάζοντας τα σχόλιά σας και την ενόχλησή σας για το εμφιαλωμένο νερό.
    Κι αυτό γιατί μου θυμίζει την τσαντίλα που έχουν όλες οι γριές στη θέα μικρών -μεγάλων στους δρόμους, δημόσιους χώρους κλπ με ένα μπουκάλι νερό στο χέρι.
    -Τι πάθανε όλοι και πίνουνε νερό ολημερίς; Κορακιάσανε; Κι άμα τους έρθει κατούρημα που θα πάνε; Για μόδα το κάνουνε, για δίαιτα το κάνουνε, είναι εκνευριστικό. Εμείς στην εποχή μας....
    -Μα κάνει ζέστη και διψάνε οι άνθρωποι! Εσείς στην εποχή σας τι κάνατε, άμα διψούσατε;
    -Πίναμε στο σπίτι πριν ξεκινήσουμε, ή άμα μας έπιανε η δίψα στο δρόμο, καθόμαστε και παραγγέλναμε κάτι για να μας φέρει και νερό μαζί ο σερβιτόρος και να το πιούμε...
    -Ε, τώρα το βρίσκεις εύκολα παντού, γι' αυτό ίσως του κάνουν τέτοια χρήση.
    -Ωραία συνήθεια! Να μπαίνεις στο σινεμά ή στο θέατρο ντυμένος στα καλά σου, με ένα πλαστικομπούκαλο στο χέρι!
    -....

    Φίλη Κ.Κ. τέτοι ακριβώς φίλτρο εννοώ. Που τα ανταλλακτικά του κοστίζουν γύρω στα 100 ευρώ το χρόνο. (Και όταν δεις τι έχει μαζέψει μέσα το φίλτρο, θα φρίξεις!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ μαρτυρία μου μπορεί να είναι μεγάλη βοήθεια για εσάς. Παρακαλώ πάρτε το χρόνο σας και διαβάστε ....

    Δεν πίστεψα ποτέ στο διαδίκτυο ξόρκι ρόδες ή πνευματιστής μέχρι που γνώρισα τον Δρ σόλο Σοφού. Στην πραγματικότητα, εγώ θα συνεχίσει να δώσει τις ευχαριστίες μου και να μοιραστούν τη μαρτυρία μου σε όλο τον κόσμο. Το όνομά μου είναι Adina Gilbert. Παρακαλώ μην με κρίνετε, αλλά είμαι μόνο προσπαθεί να μοιραστεί την καλή δουλειά Δρ σόλο Wise έχει κάνει για μένα. Θα ήθελα πραγματικά τον εκτιμώ, γιατί ήμουν σχεδόν τρελός όταν ο σύζυγός μου και τα παιδιά χωρίς λόγο αριστερά. Εμείς χρησιμοποιούμε για να ζήσουν ευτυχισμένοι, μέχρι τη στάση του απέναντί ​​μας αρχίζει να αλλάζει. Παρακάλεσα μαζί του για να μου πει τι έχει συμβεί και ο λόγος για την ξαφνική αλλαγή του, αλλά διατηρεί λέγοντας τίποτα και ο ίδιος
    Πάντα μου πει ότι όλα ήταν μια χαρά. Αλλά αυτή η στάση του συζύγου μου συνεχίζεται και ήταν πληγώνει τα παιδιά μου και εγώ. Ήμουν τόσο μπερδεμένος και δεν ήξερα τι να κάνω. Μια μέρα έφυγε από το σπίτι και δεν επέστρεψε ποτέ. Ωχ αυτό ήταν χειρότερο και εγώ σχεδόν τρελάθηκε. Πήρα πολλές ξόρκι ρόδες από το διαδίκτυο, αλλά το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να πάρει τα χρήματά μου χωρίς αποτέλεσμα. Έγινα βαρεθεί και ένιωσα σκοτώνοντας τον εαυτό μου, αλλά εγώ έπρεπε να χοιροστάσιο ζωντανός για χάρη του παιδιού μας. Ένα Σαββατοκύριακο, όπως ήμουν έτοιμος μέσα από το διαδίκτυο είδα διαφορετικές μαρτυρίες για το πώς ένα συγκεκριμένο άνθρωπο βοήθησε διαφορετικούς ανθρώπους. Φοβόμουν να του δώσει μια δοκιμή, λόγω της εμπειρίας του παρελθόντος μου με αυτά τα λεγόμενα ξόρκι ρόδες. Αλλά αυτή η τελευταία ΕΙΜΑΙ αποφάσισε να δώσει αυτόν τον άνθρωπο μια δίκη σχετικά με την ηλεκτρονική του: drsolowisetemple@gmail.com Ohhh και πήρε μόνο 72 ώρες, 3 ημέρες για μεγάλου αυτού άνδρα Δρ σόλο Σοφού να πάρει ο σύζυγός μου πίσω. Μου είπε ότι ο σύζυγός μου ήταν υπό την επήρεια μιας άλλης γυναίκας, αλλά ήταν σε θέση να με βοηθήσει στο να σπάσει ο ορθογραφικός και έφερε τον σύζυγό μου πίσω στο σπίτι. Ωχ μπορείτε να φανταστείτε τη χαρά και
    ευτυχία σε μένα, γι 'αυτό θα συνεχίσουμε να μιλάμε για τα καλά έργα του μεγάλου αυτού άνδρα. Και τούτο ουδέποτε έλαβε χρήματα από μένα δεχτεί λίγα χρήματα για ορισμένα στοιχεία τα οποία επέμεινε ότι πρέπει να είμαι αυτός που θα παρέχουν τα χρήματα για αυτό, έτσι ώστε η θυσία του θα μπορούσε να λειτουργήσει για μένα. Τώρα ο σύζυγός μου μου αγαπώ περισσότερο από ποτέ και πήρα προωθούνται στο χώρο εργασίας μου. Τα πάντα είναι απλά πάνε καλά και τέλεια για family.I μου ποτέ δεν θα σταματήσει τη διάδοση αυτής της καλά νέα, διότι μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο σε εσάς ή σε ένα άτομο κοντά σας. Δρ σόλο Σοφός είναι ο Θεός έστειλε. Μου είπε ότι μπορεί να λύσει κάθε είδους προβλήματα, όπως:

    (1) Αν θέλετε την πρώην πλάτη σας.
    (2) εάν έχετε πάντα άσχημα όνειρα.
    (3) που θέλετε να προωθηθεί στο γραφείο σας.
    (4) Θα θέλουν οι γυναίκες / οι άνδρες να τρέχει μετά.
    (5) Αν θέλετε ένα παιδί.
    (6) Θέλετε να είστε πλούσιοι.
    (7) Θα ήθελα να κρατήσει τον άντρα / τη σύζυγό σας να είναι
    δικό σου για πάντα.
    (8) Εάν χρειάζεστε οικονομική βοήθεια.
    (9) Φυτικά φροντίδα
    (10) Εάν δεν είστε σε θέση να ικανοποιήσει τη γυναίκα σας
    επιθυμία φύλο λόγω
    σε χαμηλή στύση.
    (11), εάν η έμμηνος ρύση σας αρνηθούν να έρθουν
    από την ημέρα που
    Υποθέτω ή επί των ροών.
    (12), αν αρνηθεί να πληρώνονται, οι άνθρωποι που λόγω ?.
    (13) να λύσει ένα ζήτημα της γης και να το πάρει πίσω.
    (14) Μήπως η οικογένειά σας Denny σας από σας
    σωστά;
    (15) οι άνθρωποι θέλουν να υπακούουν τα λόγια σας και να κάνετε μου
    επιθυμείτε.
    (16) Έχετε ένα χαμηλό αριθμό σπερματοζωαρίων;
    (17) κακό lucks
    (18) ίαση του HIV
    Δώστε αυτό το μεγάλο άνδρα μια δοκιμή σήμερα και θα είστε ευτυχείς που έκανες. drsolowisetemple@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα