Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Να θέλεις να αγιάσεις, ο ΟΑΕΔ δεν σ΄αφήνει.


Πήγα πριν λίγο καιρό στον ΟΑΕΔ να θεωρήσω την κάρτα ανεργίας μου. Έπρεπε να είχα πάει στις 30/6 αλλά το είχα ξεχάσει. Δίνω την κάρτα μου στην υπάλληλο και της λέω να μου βγάλει μια καινούργια. Μου λέει χρειάζομαι ταυτότητα και εκκαθαριστικό. Της τα δίνω. Την είχα σακουλευτεί ότι θα μου τα ζητούσε και έτσι ήμουν προετοιμασμένη. Αμ δε… δεν είχα διαβάσει καλά. Το εκκαθαριστικό αυτό μου λέει είναι του 2010 και γω θέλω του 2011. Καλά, της λέω και φεύγω. Έξω από τον ΟΑΕΔ σκέφτομαι, τι το θέλει το εκκαθαριστικό συγκεκριμένα του 2011. Ξαναμπαίνω και την ρωτάω. Για να δω τα στοιχεία σας μου λέει. Ωραία, πάρτε του 2010, απ΄ ότι ξέρω ούτε το όνομά μου έχει αλλάξει ούτε το ΑΦΜ μου, μπορείτε να τα διασταυρώσετε και με την καρτέλα μου στον υπολογιστή σας, της λέω. Όχι δεν καταλάβατε μου λέει, ευγενικά δεν μπορώ να πω, να δω το εισόδημά σας θέλω. Γιατί, της λέω. Για να δω από πού προέρχεται, μπορεί να είχατε κατάστημα πέρυσι και έτσι θα χρειαστώ διακοπή από την εφορία. Λιγάκι δύσκολο να είχα κατάστημα πέρυσι γιατί ήμουν ταμείο ανεργίας, μπείτε στο σύστημά σας να το δείτε.
Άλλωστε φαίνεται και από την κάρτα που είναι αθεώρητη για ένα χρόνο (για την ιστορία όταν κάποιος είναι ταμείο δεν θεωρεί την κάρτα). Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό μου λέει και με αφήνει άφωνη. Να ρωτήσουμε δίπλα στο προποτζίδικο, μπορεί να ξέρουν (δεν της το είπα γιατί τις εξυπνάδες με δημοσίους υπαλλήλους τις βαριέμαι αφόρητα και δεν με αντιπροσωπεύουν τέτοιου είδους συμπεριφορές ξεκατινιάσματος). Αν ερχόμουν δλδ στις 30/6 και θεωρούσα την κάρτα μου εμπρόθεσμα θα μου ζητούσατε εκκαθαριστικό, την ρωτώ. Όχι μου αποκρίνεται. Και που θα ξέρατε αν εγώ δεν είχα ανοίξει επιχείρηση πέρυσι; Και η αποστομωτική απάντηση ήταν ότι δεν μπορούμε να ζητάμε εκκαθαριστικά σε όσους θεωρούν τις κάρτες τους.

Μάζεψα τα εκκαθαριστικά μου και έφυγα.
Και σας ερωτώ αν μια υπάλληλος του ΟΑΕΔ δεν ξέρει αν εγώ πέρυσι ήμουν άνεργη και ταμείο ανεργίας ποιος το ξέρει; Δεν υπάρχουν αυτά στο αρχείο; Τι σκατά τους έχουν εκεί ένα σκασμό υπολογιστές;
Σίγουρα το σύστημα με το εκκαθαριστικό το εφάρμοσαν  για λόγους διαφάνειας και τάξης αλλά απ’ ότι βλέπετε δεν είναι αδιάβλητο. Θα μπορούσα εγώ πριν τις 30/6 να κάνω έναρξη επιτηδεύματος και να πάω κανονικότατα να θεωρήσω την κάρτα μου.
Το περιστατικό δεν με τσάτισε, ούτε με θύμωσε αλλά με στεναχώρησε. Με στεναχώρησε σαν πολίτη αυτής της χώρας, που προσπαθεί να αναζητά τα θετικά του συστήματος που τις περισσότερες φορές δεν υπάρχουν. Αν δεν μπορεί μια δημόσια υπηρεσία να εξυπηρετήσει έναν πολίτη σε ένα τόσο απλό ζήτημα, τότε για ποια ανάπτυξη μιλάμε και για ποια πάταξη της γραφειοκρατίας; Μπορεί να θεωρήσετε ότι το εν λόγω περιστατικό είναι ασήμαντο και ίσως είναι, αλλά νομίζω ότι αντιπροσωπεύει όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και δεν αποτελεί εξαίρεση του κανόνα..
Κρίμα τα φαντεζί γραφεία σας και τις εντυπωσιακές ιστοσελίδες σας...
Θα ήθελα να σημειώσω ότι η κοπέλα που με εξυπηρέτησε ήταν πολύ ευγενική. Πάντα είναι. Αλλά πώς να εξελίχθει και αυτή όταν της κλείνουν τους ορίζοντες του μυαλού της με τέτοιου είδους άχρηστούς κανόνες. Να θέλεις να αγιάσεις, ο ΟΑΕΔ δεν σ΄αφήνει.


Μαρία Ν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

τελευταία άρθρα